Vluchten en hotels niet de grootste kostenposten voor bedrijven

25 mei 2006 - 2:00
LONDEN - Niet de prijs van een vlucht of een hotelovernachting zijn de grootste kostenposten voor bedrijven met actief reizende medewerkers, maar de kosten van maaltijden, uitjes met klanten, taxi’s en telefoonrekeningen. Een recent onderzoek van creditcard maatschappij American Express onder 800 Europese houders van corporate creditcards wees uit dat medewerkers makkelijker uitgaven doen als het bedrijf betaald.

De aandacht bij het analyseren van reiskosten blijft meestal steken bij de kosten van vluchten en hotels. Aan de overige uitgaven wordt minder aandacht besteed, noch wordt er beleid voor uitgeschreven.

Waar de Travel Managers binnen bedrijven - degenen die verantwoordelijk zijn voor het reisbeleid - schermen met hun travel policies als middel om op de kosten te letten, hamert American Express begrijpelijkerwijs op het gebruiken van corporate creditcards die management information produceren en zo beter inzicht geven in de totale uitgaven die in verband staan met zakenreizen.
Copyright Reismedia BV 2024 - Cookieinstellingen