UTRECHT - Nog deze maand opent de NS een eerste winkeltje op Amsterdam CS waar de broodjes vlees naar Turks recept worden verkocht. De keten gaat Döner Kebab heten en er komen er de komende jaren in totaal twintig van in Nederland. Dat zei commercieel directeur Jan Huurdeman van Servex, de exploitant van de voorzieningen op de Nederlandse stations, woensdag (10 januari) op een congres over foodservice in Amsterdam.
Verder wil de NS ook Aziatisch eten gaan verkopen, waaronder noedelgerechten, en wordt de keten Kiosk verbouwd. Volgens Huurdeman heeft Servex goed gekeken naar wat er in Londen er Parijs gebeurt op de stations. De komst van nieuwe ketens gaat niet ten koste van andere winkeltjes. Wel wil Servex dat de winkelketentjes er frisser uit gaan zien. De verschillende formules moeten worden aangescherpt zodat consumenten zich makkelijker laten verleiden. Servex hoopt dit jaar voor 285 miljoen euro aan waar te verkopen.
Het bedrijf exploiteert op de Nederlandse stations 325 verkooppunten van onder meer AH To Go, Burger King, Pizza Hut en Kiosk. De gemiddelde bezoeker gaf vorig jaar 3,20 euro per bezoek uit. Met het aanscherpen van de verschillende formules moet ook de omzet een flinke stimulans krijgen.
(c) ANP
Verder wil de NS ook Aziatisch eten gaan verkopen, waaronder noedelgerechten, en wordt de keten Kiosk verbouwd. Volgens Huurdeman heeft Servex goed gekeken naar wat er in Londen er Parijs gebeurt op de stations. De komst van nieuwe ketens gaat niet ten koste van andere winkeltjes. Wel wil Servex dat de winkelketentjes er frisser uit gaan zien. De verschillende formules moeten worden aangescherpt zodat consumenten zich makkelijker laten verleiden. Servex hoopt dit jaar voor 285 miljoen euro aan waar te verkopen.
Het bedrijf exploiteert op de Nederlandse stations 325 verkooppunten van onder meer AH To Go, Burger King, Pizza Hut en Kiosk. De gemiddelde bezoeker gaf vorig jaar 3,20 euro per bezoek uit. Met het aanscherpen van de verschillende formules moet ook de omzet een flinke stimulans krijgen.
(c) ANP