DRIBERGEN - Een groeiend aantal mannen brengt regelmatig een bezoek aan een kuuroord. Volgens Michael Altewischer, directeur van Wellness-Hotels-Deutschland, een samenwerkingsverband van 44 vier- en vijfsterren kuurhotels in Duitsland, is er sprake van een trend. “Het watjes-imago is definitief verleden tijd. Mannen vormen een nieuwe doelgroep voor onze kuurhotels - zeker in combinatie met sportieve activiteiten.”
Tot voor enkele jaren geleden was 90 procent van Wellness-Hotels-Deutschland gasten vrouwelijk. In 2002 was 11,2 procent van de gasten man, in 2004 steeg dat percentage naar 31,8 procent. Verleden jaar bedroeg het totaal aantal geboekte nachten in de 44 Wellness-Hotels-Deutschland 950.000.
Als reden voor de groeiende populariteit van de kuurhotel wordt genoemd dat een groeiend aantal mannen er goed en verzorgd uit zien en niet langer wil meegaan in de maalstroom van continue stress. Om de belangstelling onder mannen verder te stimuleren heeft Wellness-Hotels- Deutschland zelfs speciale programma's voor 'hem' ontwikkeld.
Tot voor enkele jaren geleden was 90 procent van Wellness-Hotels-Deutschland gasten vrouwelijk. In 2002 was 11,2 procent van de gasten man, in 2004 steeg dat percentage naar 31,8 procent. Verleden jaar bedroeg het totaal aantal geboekte nachten in de 44 Wellness-Hotels-Deutschland 950.000.
Als reden voor de groeiende populariteit van de kuurhotel wordt genoemd dat een groeiend aantal mannen er goed en verzorgd uit zien en niet langer wil meegaan in de maalstroom van continue stress. Om de belangstelling onder mannen verder te stimuleren heeft Wellness-Hotels- Deutschland zelfs speciale programma's voor 'hem' ontwikkeld.