Vlucht KL 685 werd uitgevoerd met een Boeing 747-400 Combi, dus met passagiers voorin en vracht achterin. Toestel van KLM Asia (PH-BFD) in de inmiddels oude KLM-kleuren. Inchecken een dag tevoren via internet check-in verliep probleemloos. Koffers afgeven bij de kofferbalie. Binnen een minuut na aankomst in de hal was ik volledig ingecheckt. Boarden verliep probleemloos en op tijd.
De upperdeck business class biedt heel veel ruimte. Het is net of je met 20 man in een kleine 737 zit. Stoel is ook prima comfortabel, maar gaat niet 180 graden plat. Lengte, breedte en beenruimte zijn prima. Inflight entertainment is okay, maar van jaren '90 kwaliteit. Beperkte keuze, klein scherm en vaste starttijden.
Het personeel bij KLM is meestal erg gezellig en komt altijd een praatje maken. Ze doen hun best je naam te onthouden. Maaltijdservice op beide ‘legs’ (ook terugweg) was van economy-class kwaliteit. Alles voorgekookt op vaste trays met alu-folie. Ook vergat men wel eens drinken te serveren. Ook de tweede maaltijd was van zeer middelmatig niveau. KLM kan een voorbeeld nemen aan anderen. En niet eens alleen de topcarriers zoals SIA doen het beter, ook Continental en Lauda Air hebben door hoe het moet.
Toestel arriveerde op tijd in Mexico, na een prachtige vlucht over de bergen en de stad. Vliegveld van Mexico is chaotisch, maar wel vriendelijk. Lange rij voor de douane, maar snel met de bagage.
Kortom: Prima vlucht (in business class moet je sowieso niet zeuren).
Het cijfer voor deze vlucht: 8
R. Timmermans
De upperdeck business class biedt heel veel ruimte. Het is net of je met 20 man in een kleine 737 zit. Stoel is ook prima comfortabel, maar gaat niet 180 graden plat. Lengte, breedte en beenruimte zijn prima. Inflight entertainment is okay, maar van jaren '90 kwaliteit. Beperkte keuze, klein scherm en vaste starttijden.
Het personeel bij KLM is meestal erg gezellig en komt altijd een praatje maken. Ze doen hun best je naam te onthouden. Maaltijdservice op beide ‘legs’ (ook terugweg) was van economy-class kwaliteit. Alles voorgekookt op vaste trays met alu-folie. Ook vergat men wel eens drinken te serveren. Ook de tweede maaltijd was van zeer middelmatig niveau. KLM kan een voorbeeld nemen aan anderen. En niet eens alleen de topcarriers zoals SIA doen het beter, ook Continental en Lauda Air hebben door hoe het moet.
Toestel arriveerde op tijd in Mexico, na een prachtige vlucht over de bergen en de stad. Vliegveld van Mexico is chaotisch, maar wel vriendelijk. Lange rij voor de douane, maar snel met de bagage.
Kortom: Prima vlucht (in business class moet je sowieso niet zeuren).
Het cijfer voor deze vlucht: 8
R. Timmermans