Op 3 mei 2005 vlogen wij van Schiphol naar London Stansted. Vlucht EZY3882 zou vertrekken om 9.40, maar was vertraagd 'vanwege weersomstandigheden'. Vreemd genoeg bleken andere luchtvaartmaatschappijen er weinig last van te hebben. Na een uur wachten en een gate change konden we instappen in een Airbus A319. Aan boord werden de passagiers verontschuldigd voor de vertraging; de boosdoeners waren de mist en het feit dat het vliegtuig laat uit de hangar kwam rollen.
Rond 10.40 gingen we de lucht in. Het zou een 'bumpy ride' worden, met veel turbulentie. Een plotselinge daling van het toestel met enkele meters deed enkele passagiers nog een gilletje ontlokken. Wat dat betreft leek het meer op een rit in de achtbaan. Na ruim een halfuur landden we behoorlijk scheef (rechterwielen eerst) op London Stansted.
De terugvlucht (EZY3891 op 6 mei) verliep wat dat betreft een stuk rustiger. Om 19:40 lokale tijd koos de Boeing 737-300 het luchtruim. Dit toestel bood iets meer beenruimte en leek iets stiller, dit tegen mijn verwachtingen in. De vlucht was er één uit het boekje en we kwamen dan ook op tijd weer aan in Amsterdam om 10:45 Nederlandse tijd.
Easyjet krijgt van mij een 7,5 voor de beide vluchten.
D. van Ommen
Rond 10.40 gingen we de lucht in. Het zou een 'bumpy ride' worden, met veel turbulentie. Een plotselinge daling van het toestel met enkele meters deed enkele passagiers nog een gilletje ontlokken. Wat dat betreft leek het meer op een rit in de achtbaan. Na ruim een halfuur landden we behoorlijk scheef (rechterwielen eerst) op London Stansted.
De terugvlucht (EZY3891 op 6 mei) verliep wat dat betreft een stuk rustiger. Om 19:40 lokale tijd koos de Boeing 737-300 het luchtruim. Dit toestel bood iets meer beenruimte en leek iets stiller, dit tegen mijn verwachtingen in. De vlucht was er één uit het boekje en we kwamen dan ook op tijd weer aan in Amsterdam om 10:45 Nederlandse tijd.
Easyjet krijgt van mij een 7,5 voor de beide vluchten.
D. van Ommen