Op vrijdag 24 februari vloog ik in Business Class met Lufthansa van Brussel via Frankfurt/Main naar Vilnius (Litouwen). Het inchecken om 06.00 uur ‘s ochtends ging vlot. Er waren geen wachtenden en daarom was ik binnen 1 minuut ingecheckt.
Op Zaventem is het daarna even wandelen naar de terminal. De veiligheidscontrole in de nieuwe Schengen (A) terminal was erg vlot, zoals meestal het geval is, ondanks de lange rijen. Helaas hebben ze er (nog) geen speciale rij voor frequent flyers en business/first passagiers (zoals bijvoorbeeld in Wenen).
De lounge die Lufthansa gebruikt op Zaventem was deze ochtend heerlijk rustig. Je kunt er even rustig wat drinken en de krant lezen.
De vlucht werd uitgevoerd met een Airbus A320. Die zat redelijk vol maar het boarden ging erg vlot. De middelste stoel wordt in de business klasse altijd vrij gehouden. Onderweg kreeg je een ontbijt met een verse croissant met kaas en worst, een yoghurt drankje en wat fruit. Prima voor een vlucht van nauwelijks 35 minuten.
Deze vlucht was voor mij de eerste keer dat ik in Frankfurt moest overstappen. Het is een gruwelijk grote luchthaven en de bewegwijzering is voor mijn gevoel niet altijd instinctief logisch. De aansluiting naar Vilnius was binnen het uur. Ik hoefde dus maar kort te wachten.
De aansluitingsvlucht werd uitgevoerd door Lufthansa Regional - Cityline met een CRJ regional jet. Grotere handbaggage moest bij het instappen afgegeven worden om in het ruim geplaatst te worden, waarna het bij aankomst weer klaar wordt gezet. Er waren maar twee passagiers in de business klasse. De verzorging aan boord was dan ook zeer vriendelijk en persoonlijk.
Het eten bestond weer uit fruit, vlees en kaas en warme broodjes. Bij LH worden er in de Business zowel kranten als tijdschriften uitgedeeld zoals Spiegel, Time, Newsweek en Focus.
De aankomst in Vilnius was precies op tijd. De luchthaven is er zeer klein. Binnen 10 minuten ben je uit het vliegtuig, paspoort controle bij de taxistandplaats.
Het was een zeer comfortabele reis. Cijfer: 9.
Daniel
Op Zaventem is het daarna even wandelen naar de terminal. De veiligheidscontrole in de nieuwe Schengen (A) terminal was erg vlot, zoals meestal het geval is, ondanks de lange rijen. Helaas hebben ze er (nog) geen speciale rij voor frequent flyers en business/first passagiers (zoals bijvoorbeeld in Wenen).
De lounge die Lufthansa gebruikt op Zaventem was deze ochtend heerlijk rustig. Je kunt er even rustig wat drinken en de krant lezen.
De vlucht werd uitgevoerd met een Airbus A320. Die zat redelijk vol maar het boarden ging erg vlot. De middelste stoel wordt in de business klasse altijd vrij gehouden. Onderweg kreeg je een ontbijt met een verse croissant met kaas en worst, een yoghurt drankje en wat fruit. Prima voor een vlucht van nauwelijks 35 minuten.
Deze vlucht was voor mij de eerste keer dat ik in Frankfurt moest overstappen. Het is een gruwelijk grote luchthaven en de bewegwijzering is voor mijn gevoel niet altijd instinctief logisch. De aansluiting naar Vilnius was binnen het uur. Ik hoefde dus maar kort te wachten.
De aansluitingsvlucht werd uitgevoerd door Lufthansa Regional - Cityline met een CRJ regional jet. Grotere handbaggage moest bij het instappen afgegeven worden om in het ruim geplaatst te worden, waarna het bij aankomst weer klaar wordt gezet. Er waren maar twee passagiers in de business klasse. De verzorging aan boord was dan ook zeer vriendelijk en persoonlijk.
Het eten bestond weer uit fruit, vlees en kaas en warme broodjes. Bij LH worden er in de Business zowel kranten als tijdschriften uitgedeeld zoals Spiegel, Time, Newsweek en Focus.
De aankomst in Vilnius was precies op tijd. De luchthaven is er zeer klein. Binnen 10 minuten ben je uit het vliegtuig, paspoort controle bij de taxistandplaats.
Het was een zeer comfortabele reis. Cijfer: 9.
Daniel