Eindelijk was het dan zover: op vakantie richting de USA voor veertien dagen aangezien we er een rondreisje zouden maken. Op vrijdag 25 februari vertrokken we met vlucht CO71 naar New York. Het betrof een Boeing 757-200, een niet zo groot toestel met maar één gangpad.
Na de gebruikelijke controles mochten we dan instappen. Nou ben ik zelf nogal een vliegfanaat dus ik kon het niet laten om te vragen of ik even in de cockpit mocht kijken. En tot mijn groot genoegen was het geen enkel probleem.
Na ongeveer vijftien minuten moest ik er weg want we zouden gaan vertrekken. Ik zat op stoel 11F, net op het begin van de vleugel. Tot mijn groot genoegen kwam ik er achter dat we een mooi inflight entertainment systeem hadden.
Na de gebruikelijke instructies was het dan zover en stegen we op richting New York, vluchtduur 8 uur en 45 minuten. Nadat we onze kruishoogte hadden bereikt kwam de bemanning langs met de drankjes en een zakje pretzels. Nadat deze snack genuttigd was ben ik het inflight entertainment door gaan spitten. Het was een aardige keus aan muziek, films en spelletjes. Ook was het mogelijk om met een aantal andere passagiers bijvoorbeeld poker te spelen, wat erg leuk was.
Het eten aan boord was prima voor een economy class (heb wel eens slechter gehad). We hadden de keuze uit kip en pasta. Nou heb ik zelf nogal een slechte ervaring met vliegtuigkip en ben dan ook maar voor de pasta gegaan.
De maaltijd was goed te eten en ze kwamen zelfs twee keer langs met de vraag of dat we nog wat te drinken wouden.
Als laatste snack kregen we nog een pistoletje met gesmolten kaas. Ik had al honger dus de bemanning kwam precies op het goede moment, ongeveer anderhalf uur voor de landing.
De rest van de vlucht verliep hierna voorspoedig maar we hadden niet gerekend op een vertraging van dertig minuten. Dit kwam omdat we niet over Boston mochten vliegen. Maar goed, de dertig minuten waren ook weer zeer snel voorbij,en voordat we het wisten zagen we de stad en stonden we op de grond.
De bemanning was zeer vriendelijk dus bij deze een 8,5 voor de vlucht
N.Spierings