Op weg van Amsterdam naar San Francisco, stapte ik over in Los Angeles. In het trotse bezit van een KLM-huisje met jenever, bedacht ik me, dat het geen goed idee zou zijn om dat huisje in mijn handbagage te laten. Dat zou door de veiligheidsmensen zeker in beslag genomen worden. Door de vertraging had ik slechts een kleine anderhalf uur voor mijn aansluiting. Ik besloot het huisje nog snel in mijn ruimbagage te stoppen, voordat ik deze koffer na de immigration en de douane afgaf bij het personeel van Delta Airlines dat de vlucht naar San Francisco verzorgde.
Ondanks de efficiëntie van het grondpersoneel is een overstap op Los Angeles niet aan te raden. Het vliegveld bestaat uit zes of zeven terminals die in hoefijzervorm gepositioneerd zijn. De wandeling van terminal 2 naar Delta-terminal 5 duurde een klein kwartiertje. Ik had al op verschillende forums gelezen dat er ook een gratis shuttleverbinding bestaat, maar dat het meestal gunstiger is om te lopen. Zo gezegd, zo gedaan.
De Delta-terminal was bijna compleet leeg, waardoor mijn stress als sneeuw voor de zon verdween. Binnen een mum van tijd had ik de veiligheidscontrole achter me en bevond ik me in een fraaie terminal.
De vlucht naar San Francisco (DL4608) werd uitgevoerd met een Canadair CRJ900. Ik zat op stoel 5A, die onderdeel uitmaakt van de Economy Comfort-zone van Delta. De overgang van businessclass in een widebody naar economy in een klein vliegtuig is best heftig. Toch verliep de vlucht prima. Door wilde verhalen was ik op alles voorbereid, maar de vlucht bleek een positieve verrassing. Na vertrek op tijd kregen we op kruishoogte een lekker drankje en een zakje pretzels. Omdat de vlucht nog geen uur in beslag nam, had ik dat niet meer verwacht. De tweekoppige crew deed haar werk met veel humor en plezier. De prachtige vlucht volgde de kustlijn van Californië. De landing was precies op tijd.
Beoordeling van de vlucht: 8, ietwat krap vliegtuig met aangename service.
M. Verhagen