Finnair komt met chatbot voor Facebook Messenger

Finnair A330
5 september 2017 - 14:52 | Door: 
onze redactie
| Foto: Finnair

HELSINKI - Klanten van Finnair kunnen vanaf nu chatten met chatbot Finn op Facebook Messenger. Die is in staat om tickets te verkopen, informatie over de vliegreis te verschaffen en vaak gestelde vragen te beantwoorden.

“We verwachten via kunstmatige intelligentie onze reizigers van dienst te zijn”, zegt Rogier van Enk, Vice President Distribution bij Finnair. Chatbot Finn communiceert vooralsnog alleen in het Engels, maar moet binnenkort meer talen ‘leren’.

Finnair is niet de eerste luchtvaartmaatschappij die gebruik maakt van chatbots op Facebook. Ook Transavia kwam dit jaar met een dergelijk initiatief.
 

Copyright Reismedia BV 2025 - Cookieinstellingen
Profiteer nu van 30% korting
x
Ontvang een jaar lang 30% korting op het beste van Luchtvaartnieuws en Zakenreisnieuws. Krijg onbeperkt toegang tot al het nieuws en de bijbehorende Apps. Ontvang tevens 12 maanden het Luchtvaartnieuws Magazine in de mail of op de mat.