SINGAPORE - Een primeurtje voor Singapore Airlines: vanaf maandag 28 juni aanstaande kunnen reizigers aan boord live online shoppen. De KrisShop wordt als e-commerce platform geopend via het KrisWorld in-flight entertainmentsysteem.
De shopservice zal aanvankelijk louter beschikbaar zijn op een beperkt aantal Airbus A350’s, waarna het wordt uitgerold naar meer vliegtuigtypes van Singapore Airlines (SIA). De e-shop biedt een assortiment van 4000 producten, van airline-merchandise, via parfums en cosmetica tot elektronica en sterkedrank. Bestellingen die reizigers tijdens hun volgende vlucht met SIA willen ontvangen worden dutyfree geleverd; alternatief kunnen de goederen thuis worden bezorgd.
SIA en KrisShop hebben samen met AirFree, Thales en Panasonic Avionics naar eigen zeggen ‘de eerste air-to-ground’ connectiviteit ontwikkeld, waardoor KrisShop direct verbonden is met het in-flightsysteem en het mogelijk is om voorraadbeheer en creditcardbetalingen uit te voeren.
“E-commerce is de toekomst van shoppen, en stelt KrisWorld in staat om meer te bieden dan films, televisie, muziek en games”, aldus Yeoh Phee Teik van Singapore Airlines. “We willen onze klanten zoveel mogelijk bedienen, en dit is wat ze hebben aangegeven te willen.”