LONDEN – De Britse prijsvechter easyJet heeft deze week een aantal initiatieven aangekondigd om reizigers te helpen tijdens de drukke zomerperiode. De Britse luchtvaartmaatschappij brengt, naar eigen zeggen, verbeteringen in de klantenservice aan en gaat opnieuw de optie om je koffer een dag van te voren af te geven, aanbieden.
Tijdens de vakantieperiode verwacht de prijsvechter 6,2 miljoen passagiers te vervoeren. Daarom komt de airline met een aantal initiatieven om al deze reizigers zo goed mogelijk te helpen. Zo heeft easyJet 350 nieuwe klantenservicemedewerkers aangenomen en zal het binnenkort een extra callcenter openen in Milaan.
De openingstijden van de klantenservice zijn ook verlengd. EasyJet meldt dat het nu tussen zes uur ’s ochtends en 11 uur ’s avonds klanten te woord kan staan. De Nederlandse klantenservice is slechts van 9 tot 5 geopend. Ook opent het bedrijf een speciale telefoonlijn voor families met jonge kinderen.
Twilight Bag Drop
Na een afwezigheid van ruim twee jaar, komt easyJet weer terug met haar zogenoemde Twilight Bag Drop. Met deze service kunnen passagiers van ochtendvluchten de avond van te voren al hun bagage afgeven. Deze gratis service wordt aangeboden op Londen Gatwick (vertrek voor 08:00 uur) en Bristol Airport (vertrek voor 08:30 uur). Met alle drukte op de luchthavens moet deze dienst reizigers de nodige tijd besparen. De dienst blijkt met name populair bij reizende families, meldt easyJet.