MÜNCHEN - Lufthansa had al besloten om zes van de acht A380’s weer in gebruik te nemen, en nu hebben de Duitsers ervoor gekozen om ook de laatste twee te reactiveren. Alle toestellen worden in München gestationeerd. Dat bevestigt een woordvoerder tegen Aerotelegraph.
Of de zevende en achtste A380, die momenteel nog in het Spaanse Teruel staan, weer in gebruik genomen zouden worden was lange tijd een vraagteken. Die toestellen hebben meer onderhoud nodig dan de andere A380’s voordat ze weer in dienst kunnen komen.
Ondanks de hoge kosten daarvoor heeft Lufthansa nu toch besloten om ze te reactiveren. De D-AIMA en D-AIMB, de twee oudste A380’s van de Duitsers (met een leeftijd van 13 jaar), keren ergens tussen 2024 en 2025 weer terug in de actieve vloot.
Lufthansa had ooit veertien van deze dubbeldekkers, maar zes daarvan zijn aan Airbus terugverkocht, waarna er nog acht over zijn. De luchtvaartmaatschappij zette alle A380’s aan het begin van de pandemie aan de kant, maar vliegt er sinds deze zomer weer mee.
Momenteel zijn er al drie A380’s gereactiveerd. Die vliegen van München naar New York en Boston. De Airbussen bieden plaats aan 509 passagiers, verdeeld over vier klassen.