Dan Air vliegt vanaf 15 november niet meer vanuit Brașov naar Brussels Airport, maar vanuit het 150 kilometer verderop gelegen Bacău. Ook alle andere lijndiensten van de Roemeense maatschappij verhuizen daarnaartoe. Dan Air is namelijk ontevreden over de dienstverlening op de nieuwe luchthaven van Brașov, die in juni van dit jaar openging.
De maatschappij baalt ervan dat de luchthaven slechts twaalf uur per dag open is, door gebrek aan voldoende gekwalificeerd personeel, en dat dit ondanks eerdere toezeggingen nog niet opgelost wordt. Ook zouden er volgens Dan Air niet de faciliteiten zijn om de luchthaven in winterse omstandigheden operationeel te houden.
De luchthaven zegt in een reactie zich niet in de lezing van Dan Air te kunnen vinden. Volgens de luchthavendirectie spelen 'economische redenen' een rol in het besluit van de luchtvaartmaatschappij om te verhuizen. Ook worden per medio januari de openingstijden verruimd naar zestien uur per dag.
Door het vertrek van Dan Air blijven er maar twee lijndiensten over op de luchthaven van Brașov, waarvan de bouw ergens tussen de 120 en 140 miljoen euro kostte. Het gaat om lijndiensten van Wizz Air, naar Londen en Stuttgart. Dat zijn in totaal vijf vluchten per week. Vanaf december zouden daar ook vluchten van het Roemeense Fly Lili bij moeten komen.
Dan Air verplaatst acht lijndiensten naar Bacău (al wordt in Londen straks Luton aangevlogen in plaats van Gatwick), en opent er daarnaast nog diverse nieuwe. Brussel blijft één keer per week aangevlogen worden met een Airbus A320. De laatste vlucht vanuit Brașov naar België vindt op 8 november plaats.