
Door de IT-storing op Edinburgh Airport vandaag raakten meerdere vluchten verstoord. Onder de getroffen verbindingen tussen Edinburgh en Amsterdam waren één geannuleerde easyJet-vlucht, een andere easyJet-vlucht met een vertraging van zeven uur en een KLM-vlucht die twee uur vertraging opliep. Daarnaast werden ook andere vluchten vanaf en naar Edinburgh geannuleerd door de storing.
Travel disruption-expert Tara Spielhagen, medeoprichter en CEO van Swiipr, reageert: "Opnieuw heeft een IT-probleem geleid tot een reeks vluchtannuleringen en vertragingen, ditmaal doordat Edinburgh Airport tijdelijk stil kwam te liggen. Digitale verstoringen komen steeds vaker voor en hebben aanzienlijke financiële gevolgen voor luchtvaartmaatschappijen.”
Ondersteuning voor reizigers
"Hoewel passagiers met vertraging waarschijnlijk niet in aanmerking komen voor compensatie, omdat de IT-storing vrijwel zeker wordt gezien als een buitengewone omstandigheid, blijft de zorgplicht van luchtvaartmaatschappijen onverminderd van kracht. Dat betekent dat reizigers recht hebben op ondersteuning zoals maaltijden, drankjes en, indien nodig, hotelaccommodatie bij langdurige vertragingen.Nu de luchthaven weer normaal functioneert, staan maatschappijen voor de uitdaging hun schema’s opnieuw op te bouwen, aan alle regelgeving te voldoen en getroffen reizigers te ondersteunen."











































































Ontvang een jaar lang 30% korting op het beste van Luchtvaartnieuws en Zakenreisnieuws. Krijg onbeperkt toegang tot al het nieuws en de bijbehorende Apps. Ontvang tevens 12 maanden het Luchtvaartnieuws Magazine in de mail of op de mat.