Overheid start campagne ter bevordering van vliegveiligheid

20 oktober 2004 - 2:00
DEN HAAG - De Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) start vandaag (20 oktober) de vliegveiligheidcampagne 'vlieg als een vogel, denk als een mens'. Door middel van een presentatietoer door Nederland, posters en een speciale website vraagt de IVW aandacht voor belangrijke vliegveiligheidsthema's.

De campagne richt zich op luchtruimgebruikers die op zicht vliegen, op basis van de zogeheten Visual Flight Rules (VFR).

De campagne loopt drie jaar en wordt ondersteund door de Koninklijke Luchtmacht. Elk jaar wordt er een speciaal thema behandeld. Dit jaar is het centrale thema 'zien en gezien worden' tijdens het vliegen. Speciale aandacht gaat uit naar de onderwerpen radiogebruik, transpondergebruik en luchtruimstructuur. De campagne promoot een goede kennis van het luchtruim, bijbehorende afspraken en een goede vluchtvoorbereiding.

'Vlieg als een vogel, denk als een mens' wordt vandaag gelanceert tijdens een bijeenkomst op vliegveld Teuge.




Belangrijk nieuws: Nieuwe websites

U maakt waarschijnlijk veel gebruik van deze website; dat is geweldig!  De websites Luchtvaartnieuws en Zakenreisnieuws worden in de loop van 2024 vernieuwd. Wij zijn erop gebrand meer nieuws te bieden en daarnaast uw gebruikerservaring met deze nieuwe websites te maximaliseren!

Wij zijn een fundraising gestart en vragen u om een kleine gunst om ons te helpen de best denkbare websites te bouwen. Doneer bijvoorbeeld eenmalig €15 als begunstiger. En/of neem een voordelig abonnement.

 

Schiphol Airside pier
26-09-2024, 18:03
Copyright Reismedia BV 2024 - Cookieinstellingen