KLM heeft een vierjarig contract voor kantoorautomatisering met IBM getekend. Met de ondertekening realiseert KLM naar verwachting een besparing van circa 8 miljoen euro voor de looptijd van het contract. Het contract vertegenwoordigt een waarde van circa 40 miljoen euro.
De luchtvaartmaatschappij besteedt sinds 1 augustus 2003 het beheer van de helft van haar kantoor-automatisering uit aan IBM. KLM is in 2001 gestart met het beleid om standaardisatie op kantoor-automatisering door te voeren en dit uit te besteden. Hierdoor wordt de ICT voor de desktop omgeving binnen KLM efficiënter en meer gestructureerd, waardoor er tegen lagere kosten met minder verstoringen gewerkt kan worden.
Uitbesteding van het IT-beheer is een onderdeel van KLM’s bedrijfsstrategie om zich volledig te richten op haar kernactiviteiten. De opdracht tot uitbesteding aan IBM vloeit voort uit eerdere succesvolle samenwerking. In totaal gaat het om circa zes tot zevenduizend werkplekken.
De luchtvaartmaatschappij besteedt sinds 1 augustus 2003 het beheer van de helft van haar kantoor-automatisering uit aan IBM. KLM is in 2001 gestart met het beleid om standaardisatie op kantoor-automatisering door te voeren en dit uit te besteden. Hierdoor wordt de ICT voor de desktop omgeving binnen KLM efficiënter en meer gestructureerd, waardoor er tegen lagere kosten met minder verstoringen gewerkt kan worden.
Uitbesteding van het IT-beheer is een onderdeel van KLM’s bedrijfsstrategie om zich volledig te richten op haar kernactiviteiten. De opdracht tot uitbesteding aan IBM vloeit voort uit eerdere succesvolle samenwerking. In totaal gaat het om circa zes tot zevenduizend werkplekken.