MOSKOU – De Russische maatschappij Aeroflot is zeer geïnteresseerd in het aankopen van twee regionale maatschappijen, zo meldt de Moscow Times. Met het kopen van Kuban Airlines en Samara Airlines wil Aeroflot haar positie op de Russische binnenlandse markt versterken. De uitbreiding zou voor 30% meer regionaal verkeer moeten zorgen.
Kuban Airlines en Samara Airlines zijn staatsbedrijven, en de eerste wordt in juli geprivatiseerd. Aeroflot, dat nu 9,8% van de binnenlandse markt in handen heeft, wil 51% van de aandelen van Kuban kopen. Dit najaar hoopt men ook zeggenschap te krijgen over Samara Airlines.
Kuban Airlines vliegt met een vloot van Yak-42’s van Krasnodar naar bestemmingen in Rusland en Duitsland en is tevens eigenaar van de luchthaven van Krasnodar. In 2003 vervoerde de maatschappij 430.000 passagiers.
Samara Airlines vliegt vanaf thuisbasis Samara naar diverse steden in de voormalige Sovjetunie en het nabije Oosten met een vloot die bestaat uit vliegtuigen van Russische makelij, zoals de Tupolev Tu-134 en -154 en de Yak-40 en –42. Afgelopen jaar vlogen 468.000 passagiers met Samara Airlines.
Kuban Airlines en Samara Airlines zijn staatsbedrijven, en de eerste wordt in juli geprivatiseerd. Aeroflot, dat nu 9,8% van de binnenlandse markt in handen heeft, wil 51% van de aandelen van Kuban kopen. Dit najaar hoopt men ook zeggenschap te krijgen over Samara Airlines.
Kuban Airlines vliegt met een vloot van Yak-42’s van Krasnodar naar bestemmingen in Rusland en Duitsland en is tevens eigenaar van de luchthaven van Krasnodar. In 2003 vervoerde de maatschappij 430.000 passagiers.
Samara Airlines vliegt vanaf thuisbasis Samara naar diverse steden in de voormalige Sovjetunie en het nabije Oosten met een vloot die bestaat uit vliegtuigen van Russische makelij, zoals de Tupolev Tu-134 en -154 en de Yak-40 en –42. Afgelopen jaar vlogen 468.000 passagiers met Samara Airlines.