SINGAPORE - Singapore Technologies Aerospace (ST Aerospace) heeft een contract gesloten met Boeing voor de ombouw van bestaande Boeing 767-300 passagierstoestellen tot vrachtvliegtuig. Onder toezicht van Boeing ondergaan bestaande 767-300’s de komende tien jaar een metamorfose door het aanbrengen van onder meer een grote vrachtdeur en een versterkte vloer.
De eerste opdrachtgever is de Japanse maatschappij ANA. Eind 2007 moet worden begonnen met de eerste conversie van een 767-300 tot 767-300BCF (Boeing Converted Freighter). In juni 2008 moet het toestel in dienst komen, mits een typegoedkeuring wordt afgegeven door de Amerikaanse luchtvaartdienst.
ST Aerospace is reeds betrokken bij de ombouw van Boeing 727’s, 757’s, DC-10’s, MD-10’s en MD-11’s tot vrachtvliegtuig.
De Boeing 767-300BCF heeft een laadvermogen van vijftig ton op 24 pallets en kan volledig beladen een afstand van 5.930 kilometer afleggen. De prestaties verschillen daarmee weinig van de 767-300F, de standaard vrachtversie van de 767 die bij Boeing wordt gebouwd. Klanten voor de 767-300BCF kunnen kiezen voor extra opties als een geavanceerde cockpit en een klimaatsysteem voor het vervoer van bederfelijke producten.
De eerste opdrachtgever is de Japanse maatschappij ANA. Eind 2007 moet worden begonnen met de eerste conversie van een 767-300 tot 767-300BCF (Boeing Converted Freighter). In juni 2008 moet het toestel in dienst komen, mits een typegoedkeuring wordt afgegeven door de Amerikaanse luchtvaartdienst.
ST Aerospace is reeds betrokken bij de ombouw van Boeing 727’s, 757’s, DC-10’s, MD-10’s en MD-11’s tot vrachtvliegtuig.
De Boeing 767-300BCF heeft een laadvermogen van vijftig ton op 24 pallets en kan volledig beladen een afstand van 5.930 kilometer afleggen. De prestaties verschillen daarmee weinig van de 767-300F, de standaard vrachtversie van de 767 die bij Boeing wordt gebouwd. Klanten voor de 767-300BCF kunnen kiezen voor extra opties als een geavanceerde cockpit en een klimaatsysteem voor het vervoer van bederfelijke producten.