Focus op het Oosten werpt vruchten af voor Austrian Airlines

16 februari 2006 - 1:00
WENEN - De ‘Focus East’ strategie van Austrian Airlines werpt zijn vruchten af, zo vindt CEO Vagn Sørensen. Drie jaar geleden lanceerde Austrian deze bedrijfsstrategie om een groter marktaandeel te realiseren in zowel Oost-Europa als het Verre Oosten. Deze aanpak lijkt nu te werken.

Austrian Airlines heeft nu in acht van de tien snelst groeiende luchtvaartregio’s een groot marktaandeel, zo zegt Sørensen. Hij doelt daarbij op Polen, China, Tsjechië, Turkije, Roemenië, Maleisië, India en de Verenigde Arabische Emiraten. De maatschappij heeft wekelijks 564 vluchten vanuit West-Europa naar Oost-Europa en is daarmee marktleider. Ook op routes naar het Midden-Oosten, Azië en Australië bekleedt Austrian een belangrijke positie.

"Onze groeikansen liggen duidelijk in de Focus East-markt. In de afgelopen drie jaar hebben we een toename gezien in passagiersaantallen van 34% in Oost-Europa, 56% in het Midden-Oosten en 46% in Azië/Australië," zo zegt COO Dr. Josef E. Burger.

De Austrian Airlines Group bestaat uit Austrian Airlines, Lauda Air en Austrian arrows.


Copyright Reismedia BV 2025 - Cookieinstellingen