DRIEBERGEN - De KLM en Boeing onderhandelen over de conversie van 777-200ER-orders naar 777-300ER’s. Op de Boeing-site wordt zelfs al gemeld dat KLM al drie firm orders voor drie van deze long-haul toestellen zou hebben geplaatst, maar dit blijkt op een misverstand te berusten, zo meldt Boeing aan Luchtvaartnieuws.nl / Zakenreisnieuws.nl. “Er zijn bij mijn weten nog geen definitieve contracten getekend”, aldus een woordvoerster.
KLM heeft bij het plaatsen van de order voor 777-200ER's de optie bedongen om indien gewenst de order om te zetten in -300ER’s. Het valt te verwachten dat de orderconversie binnenkort officieel bekend wordt gemaakt.
De lange -300ER (bijna 74 meter) heeft een maximum vliegbereik van 14.495 kilometer - tegen 14.316 kilometer voor de -200ER. Het grootste verschil tussen beide toestellen zit in de capaciteit. De 777-300ER kan met 378 stoelen aanzienlijk meer passagiers vervoeren dan de 777-200ER, die in KLM-uitvoering 327 stoelen heeft.
KLM heeft bij het plaatsen van de order voor 777-200ER's de optie bedongen om indien gewenst de order om te zetten in -300ER’s. Het valt te verwachten dat de orderconversie binnenkort officieel bekend wordt gemaakt.
De lange -300ER (bijna 74 meter) heeft een maximum vliegbereik van 14.495 kilometer - tegen 14.316 kilometer voor de -200ER. Het grootste verschil tussen beide toestellen zit in de capaciteit. De 777-300ER kan met 378 stoelen aanzienlijk meer passagiers vervoeren dan de 777-200ER, die in KLM-uitvoering 327 stoelen heeft.