BRUSSEL - Afhandelaar Aviapartner heeft over boekjaar 2005 een omzet behaald van 274,8 miljoen euro. Dat is 2,7 meer dan in 2004. De omzetstijging is vooral te danken aan een volumestijging in de vrachtafhandeling. De dalende inkomsten uit inflight catering remden de cijfers licht.
De passagiers- en vliegtuigafhandeling vertegenwoordigde ongeveer 62% van de omzet in 2005, terwijl cargoafhandeling voor 24% in stond. De rest wordt verdeeld over de catering en technics activiteiten.
Als gevolg van de overname door 3i als hoofdaandeelhouder, bereidt Aviapartner zich voor een nieuwe groeifase voor. Behalve de reorganisatie van de groep 2005 en een aantal kostenbesparende maatregelen (voor het verminderen van de overheadkosten en het opdrijven van de operationele efficiëntie) werd ook een nieuwe bedrijfsstructuur ingevoerd. Deze werd opgemaakt rondom de vier bedrijfseenheden die de basis vormen van de belangrijkste productielijnen (namelijk passagiers- en vliegtuigafhandeling, cargoafhandeling, in-flight catering en technisch onderhoud).
Er werd afgestapt van de vroegere geografische structuur die opgebouwd was op de verschillende landen. De centralisatie van departementen zoals financiën, personeelsbeleid & training, bedrijfsuitbreiding, IT en kwaliteit beogen de verzekering van een consequente aanpak doorheen het ganse netwerk.
Aviapartner wil haar verdere groei realiseren via het starten van activiteiten op nieuwe luchthavens en het uitbouwen van netwerkcontracten ten behoefte van haar klanten.
De passagiers- en vliegtuigafhandeling vertegenwoordigde ongeveer 62% van de omzet in 2005, terwijl cargoafhandeling voor 24% in stond. De rest wordt verdeeld over de catering en technics activiteiten.
Als gevolg van de overname door 3i als hoofdaandeelhouder, bereidt Aviapartner zich voor een nieuwe groeifase voor. Behalve de reorganisatie van de groep 2005 en een aantal kostenbesparende maatregelen (voor het verminderen van de overheadkosten en het opdrijven van de operationele efficiëntie) werd ook een nieuwe bedrijfsstructuur ingevoerd. Deze werd opgemaakt rondom de vier bedrijfseenheden die de basis vormen van de belangrijkste productielijnen (namelijk passagiers- en vliegtuigafhandeling, cargoafhandeling, in-flight catering en technisch onderhoud).
Er werd afgestapt van de vroegere geografische structuur die opgebouwd was op de verschillende landen. De centralisatie van departementen zoals financiën, personeelsbeleid & training, bedrijfsuitbreiding, IT en kwaliteit beogen de verzekering van een consequente aanpak doorheen het ganse netwerk.
Aviapartner wil haar verdere groei realiseren via het starten van activiteiten op nieuwe luchthavens en het uitbouwen van netwerkcontracten ten behoefte van haar klanten.