LONDEN - Terminal 4 op Londen Heathrow wordt uitgebreid en gemoderniseerd. Dat meldt SkyTeam, de luchtvaartalliantie van onder meer Air France-KLM, Delta, Continental en Northwest. De terminal gaat vanaf begin volgend jaar dienen als Londense hub van SkyTeam. Luchthavenoperator BAA investeert 133 miljoen euro in de upgrade van de terminal.
SkyTeam heeft plannen bekendgemaakt voor de gezamenlijke faciliteiten van de alliantieleden in Terminal 4. Zo komen er gezamenlijke incheckkiosken, extra incheckbalies en bagage-afgiftepunten. Heathrow wordt daarmee de eerste luchthaven waar alle SkyTeam-leden deze faciliteiten delen.
De extra incheckkiosken balies moeten er volgens SkyTeam voor zorgen voor snellere passagiersstromen op het drukke Heathrow. Opstoppingen worden daarmee voorkomen en voor de luchtvaartmaatschappijen levert dat kostenbesparingen op.
Amerikaanse SkyTeam-carriers
KLM en Kenya Airways maken op Heathrow nu al gebruik van Terminal 4. In maart komen de Amerikaanse carriers Continental, Delta en Northwest (alledrie nieuw op Heathrow) daar bij. In het voorjaar van 2009 volgen Aeroflot, Air France, Alitalia, CSA en Korean Air. Jaarlijks zal Terminal 4 dan tien miljoen passagiers verwerken, verwacht BAA.
De negen SkyTeam-leden sloten in 2006 al een overeenkomst met BAA om alle activiteiten naar Terminal 4 te verhuizen. Dankzij het transatlantische Open Skies verdrag hebben Continental, Delta en Northwest binnenkort ook toegang tot Europa’s grootste luchthaven, die een belangrijke rol krijgt in het SkyTeam-netwerk.
De centralisering van de SkyTeam-vluchten in Terminal 4 is mogelijk dankzij de opening van de gloednieuwe Terminal 5, waarvandaan British Airways en partnermaatschappijen van oneworld gaan vliegen.
SkyTeam heeft plannen bekendgemaakt voor de gezamenlijke faciliteiten van de alliantieleden in Terminal 4. Zo komen er gezamenlijke incheckkiosken, extra incheckbalies en bagage-afgiftepunten. Heathrow wordt daarmee de eerste luchthaven waar alle SkyTeam-leden deze faciliteiten delen.
De extra incheckkiosken balies moeten er volgens SkyTeam voor zorgen voor snellere passagiersstromen op het drukke Heathrow. Opstoppingen worden daarmee voorkomen en voor de luchtvaartmaatschappijen levert dat kostenbesparingen op.
Amerikaanse SkyTeam-carriers
KLM en Kenya Airways maken op Heathrow nu al gebruik van Terminal 4. In maart komen de Amerikaanse carriers Continental, Delta en Northwest (alledrie nieuw op Heathrow) daar bij. In het voorjaar van 2009 volgen Aeroflot, Air France, Alitalia, CSA en Korean Air. Jaarlijks zal Terminal 4 dan tien miljoen passagiers verwerken, verwacht BAA.
De negen SkyTeam-leden sloten in 2006 al een overeenkomst met BAA om alle activiteiten naar Terminal 4 te verhuizen. Dankzij het transatlantische Open Skies verdrag hebben Continental, Delta en Northwest binnenkort ook toegang tot Europa’s grootste luchthaven, die een belangrijke rol krijgt in het SkyTeam-netwerk.
De centralisering van de SkyTeam-vluchten in Terminal 4 is mogelijk dankzij de opening van de gloednieuwe Terminal 5, waarvandaan British Airways en partnermaatschappijen van oneworld gaan vliegen.