Aer Lingus: D&#252sseldorf - Dublin, 21 juli 2004

21 juli 2004
Vanwege werk ben ik een regelmatige reiziger op de AMS-DUB of DUS-DUB routes, een exclusief domein van Aer Lingus. Mijn voorkeur gaat uit naar de Duitse route vanwege de goede bereikbaarheid van het vliegveld in Düsseldorf en de stiptheid van vluchtafhandeling.

Sinds Aer Lingus zich als low cost carrier presenteert is er veel veranderd aan de service. OP Europese routes is er nog maar één klasse en voor eten en drinken moet betaald worden. Er worden echter nog wel stoelplaatsen toegewezen.

De avondvlucht vanaf Düsseldorf (EI 699) werd uitgevoerd met een drie jaar oude Airbus A320-214 (EI-CVB). Inchecken verliep probleemloos, zonder lange rijen. Om 20.25 uur vertrok het volle toestel netjes op tijd. Stoelcomfort is gemiddeld, met weinig beenruimte in de verder moderne cabine. Niet beter of slechter dan elke andere Europese maatschappij. Eten en drinken werd tegen redelijke prijzen verkocht, met als voordeel dat iedereen zoveel of zo weinig kan eten als hij/zij wenst.

Na anderhalf uur kwamen we aan in Dublin, waar we snel aan de gate stonden. Ook hier nooit echt lange rijen voor de paspoortcontrole. Wel een rommelige bagagehal, waar drie vluchten op één band werden verwerkt. Het duurde ook erg lang voor de bagage dezelfde 300 meter had afgelegd als de passagiers.

Het cijfer voor deze vlucht: 8

R. Timmermans

Reageren op artikelen? Graag! Er gelden spelregels. We moedigen toevoeging van uw reactie op onze content aan, maar kijken streng naar taalgebruik.

Copyright Reismedia BV 2019