Arkefly: Amsterdam - Banjul, 22 juli 2005

22 juli 2005
De vlucht naar Banjul vertrok met 4 uren vertraging om 13:45. We waren zoals gevraagd drie uren voor vertrek op Schiphol voor de checkin. Dit betekent dus 7 uren rondhangen! De tegemoetkoming van Arkefly was echt povertjes: één drankbonnetje! De vlucht zelf was het ergste wat we ooit tijdens een vliegreis hebben moeten meemaken en deed ons tijdelijk denken aan toestanden zoals deze op de ferry Calais-Dover.

In onze onmiddellijke omgeving waren een 7-tal passagiers zich systematisch aan het bezatten, met vriendelijke ondersteuning van de crew die maar bier bleef verkopen. Zij schreeuwden naar elkaar, blokkeerden de gang, de crew kon nog maar met moeite door terwijl passagiers met zeer veel moeite doorgelaten werden. Uiteindelijk gebruikte de crew enkel nog de parallelgang om zich in het vliegtuig te verplaatsen.

Wij maakten de steward er op attent dat deze toestand zeer onaangenaam is voor de medepassagiers (hebben die niet het recht op een rustig reisverloop?). Geen reactie van de crew, zij bleef bier verkopen. Na vier uren vlucht vroegen we om oorstoppen om aan het lawaai te kunnen ontsnappen. De steward antwoordde dat deze niet voorzien zijn in de economyclass en weigerde ons dus een paar oorstoppen te geven! Daarmee is het toppunt van gierigheid nieuw gedefinieerd! De crew ondernam niets, of was niet in staat, om de toestand te normaliseren. Tijdens de landing werd er vlijtig verder gedronken en één van die groep zat zelfs nog op het toilet! Indien de crew deze situatie niet meer machtig is, wat dan in een noodgeval?

Weet u wat voor een hel dat betekent voor iemand met vliegangst en claustrofobische aanleg en welke morele schade die lijdt?

I.p.v. voor het "welzijn" van een 7-tal dronkaards te zorgen, zou de crew beter de belangen van de andere passagiers behartigen en geen onveilige situaties creëren. Dat wij niet meer met Arkefly reizen, mag wel duidelijk zijn. Jammer, want de beenvrijheid in het toestel was comfortabel.

Cijfer voor deze vluct een 3

D. Fonteyne
Copyright Reismedia BV 2024 - Cookieinstellingen