Op 20 augustus namen we vlucht KL785 van KLM uit Schiphol naar Curaçao met een tussenstop op Sint Maarten. We vlogen met een Boeing 747-400 met nog de oude kleuren, dus met een brede band donkerblauw in het midden over de hele lengte. De incheckprocedure verliep zeer vlot aangezien we via internet al hadden ingecheckt en zodoende onze bagage maar enkel hadden af te geven en door de controle naar de gate hoefden te gaan.
45 minuten voor vertrek mochten we boarden volgens het gekleurde kaarten die men ons had gegeven en vrij vlug konden we langs de achterste gangway aan boord gaan naar onze plaatsen 53 en 54 Aen B.
We reisden met vier personen en hadden plaats voor zes personen aangezien de vlucht niet volgeboekt was. Stipt op tijd taxieden we naar de startbaan waarvandaan de grote Boeing zich een baan naar 11 km hoogte begaf.
Eerst kregen we gezouten koekjes met een drankje, daarna een warm doekje om de handen even proper te maken en nadien begon men de lunch te serveren en men had natuurlijk de keuze uit kip of pasta. Ik nam de kip met rijst en zoetzure saus die goed warm was en voldoende smaakte, terwijl mijn vrouw de pasta nam die ook oké was. Na het kaasje en het dessert kregen we koffie met een cognacje wat zeer fijn was en begon men de films te spelen.
Na ongeveer 4 uur vliegen serveerden ze ons een lunchbox, zeer goed gekoeld en lekker van smaak, om nadien de cabine landingsklaar te maken voor Sint Maarten.Uit ervaring vind ik het prettig om op de Prinses Juliana luchthaven te landen vanwege haar mooie aanvliegroute boven de Caribische zee en spectaculaire landing op de nogal korte runway.
Een aantal passagiers stapten af en werd de cabine gekuist zonder stofzuiger! Na ongeveer een uur kwamen de nieuwe passagiers in mondjesmaat aangestapt naar de ondertussen heel warme cabine. Na anderhalf uur vertrokken we eindelijk richting Curaçao. Na 1 uur en tien minuten om precies te zijn kwamen we aan.
De hele vlucht hebben we mogen genieten van het zeer vriendelijke en attentvolle service, enkel op de vloer van de cabine lag nog klein restafval van de vorige passagiers en hing de bovenkant onaanvaardbaar vol met zeer oud stof. Deze vlucht verdient van ons een 8/10 en dankt dit aan de service en maaltijden.
Jurgen Strijbol
45 minuten voor vertrek mochten we boarden volgens het gekleurde kaarten die men ons had gegeven en vrij vlug konden we langs de achterste gangway aan boord gaan naar onze plaatsen 53 en 54 Aen B.
We reisden met vier personen en hadden plaats voor zes personen aangezien de vlucht niet volgeboekt was. Stipt op tijd taxieden we naar de startbaan waarvandaan de grote Boeing zich een baan naar 11 km hoogte begaf.
Eerst kregen we gezouten koekjes met een drankje, daarna een warm doekje om de handen even proper te maken en nadien begon men de lunch te serveren en men had natuurlijk de keuze uit kip of pasta. Ik nam de kip met rijst en zoetzure saus die goed warm was en voldoende smaakte, terwijl mijn vrouw de pasta nam die ook oké was. Na het kaasje en het dessert kregen we koffie met een cognacje wat zeer fijn was en begon men de films te spelen.
Na ongeveer 4 uur vliegen serveerden ze ons een lunchbox, zeer goed gekoeld en lekker van smaak, om nadien de cabine landingsklaar te maken voor Sint Maarten.Uit ervaring vind ik het prettig om op de Prinses Juliana luchthaven te landen vanwege haar mooie aanvliegroute boven de Caribische zee en spectaculaire landing op de nogal korte runway.
Een aantal passagiers stapten af en werd de cabine gekuist zonder stofzuiger! Na ongeveer een uur kwamen de nieuwe passagiers in mondjesmaat aangestapt naar de ondertussen heel warme cabine. Na anderhalf uur vertrokken we eindelijk richting Curaçao. Na 1 uur en tien minuten om precies te zijn kwamen we aan.
De hele vlucht hebben we mogen genieten van het zeer vriendelijke en attentvolle service, enkel op de vloer van de cabine lag nog klein restafval van de vorige passagiers en hing de bovenkant onaanvaardbaar vol met zeer oud stof. Deze vlucht verdient van ons een 8/10 en dankt dit aan de service en maaltijden.
Jurgen Strijbol