KLM: Kopenhagen - Amsterdam, 28 juni 2013

1 juli 2013

Op 28 juni vloog ik met de KL 1134 van 19.15 uur van Kopenhagen naar huis terug. Ik had een hit en run bezoek aan Denemarken gebracht. Het had mij de 26e juni veel moeite gekost om een ticket te boeken. Van alle luchtvaartmaatschappijen, met vertrek vanaf zowel Amsterdam, Brussel en Düsseldorf, zaten de vluchten ‘s middags en ’s avonds vol. Ik had daarom een KLM retourticket voor de zaterdagmorgen vastgelegd. Ik had een hotel op het vliegveld geboekt.

Omdat het bezoek echt hit en run was, was ik om 18.00 uur al weer op Kastrup. Optimistisch als ik ben dacht ik: ik ga toch naar de ticketbalie en probeer het toch nog te ruilen. De Deense KLM medewerkster deed haar best iets te regelen. In dit geval deed het businessclass ticket (dat mij aangeboden was door de personen die mij in Denemarken uitgenodigd hadden) wonderen en ja ik kreeg stoel 1C. Dat was werkelijk de laatste lege stoel. De kist puilde uit. (welke crisis?)

De vlucht vertrekkend van de A-pier op Kastrup was een klein half uur vertraagd. De KLM vloog deze avond met een B737-700. De purser deed haar best er een leuke vlucht van te maken. Ze zorgde voor volop wijn, water en koffie en een kleine salade met grote garnalen. Bij het praatje na de landing meldde zij dat de KLM binnen een uur tegenwoordig antwoord op mijn Facebook en Twitter meldingen. Al mijn vragen, complimenten en opmerkingen zouden snel en deskundig worden afgehandeld.

Stoel 1C zit recht tegenover de purser in het halletje van de B737 waardoor je makkelijk met elkaar kunt praten. Ik vertrouwde haar toe dat ik zowel geen Facebook als Twitter heb. Zij meldde mij lachend dat zij ze ook niet had maar dat ik uiteraard nog gewoon een brief mocht schrijven voor klachten en complimenten. Wij zijn blijkbaar de laatste van het KLM personeel en KLM klanten die niet mee doen aan deze “social media”. Via de KLM website (het kan nog!) heb ik een e-mail gestuurd om mijn positieve bevindingen van deze vlucht mee te delen.

De vertraging was bij thuiskomst zo goed als ingelopen. Er was uiteindelijk maar 10 minuten vertraging. We meerden aan op de D-pier op gate 77. Dat is wel een stukje lopen naar de auto op P2 maar dat was ook het enige negatieve van deze avond. De bemanning, vlucht en de KLM op Kopenhagen verdienen deze avond allemaal een 10.

PS: ’s morgens had ik voor het eerst gebruik gemaakt van de verbinding parkeerplaats P2 naar de gang tussen de C-pier en de B-pier. Dat is een aanrader! (Wel Privium hebben en ingecheckt zijn).

E. Niemeijer


Belangrijk nieuws: Nieuwe websites

U maakt waarschijnlijk veel gebruik van deze website; dat is geweldig!  De websites Luchtvaartnieuws en Zakenreisnieuws worden in de loop van 2024 vernieuwd. Wij zijn erop gebrand meer nieuws te bieden en daarnaast uw gebruikerservaring met deze nieuwe websites te maximaliseren!

Wij zijn een fundraising gestart en vragen u om een kleine gunst om ons te helpen de best denkbare websites te bouwen. Doneer bijvoorbeeld eenmalig €15 als begunstiger. En/of neem een voordelig abonnement.

 

Copyright Reismedia BV 2024 - Cookieinstellingen