Overstappen in Frankfurt vind ik altijd een beetje tegenstrijdig. Hoewel ik in dezelfde terminal bleef om mijn aansluitende vlucht naar Amsterdam te halen, was ik vrij lang onderweg. Met een trap drie verdiepingen naar beneden om vervolgens door een erg lange tunnel met aardige lichteffecten naar een lift te lopen, die de passagiers weer naar de verdieping met de gates brengt.
Het aardige aan de luchthaven van Frankfurt vind ik de vergevorderde invoering van geavanceerde snufjes voor reizigers (zoals boarden met je mobiele telefoon) en de geweldige (maar vrij prijzige) horeca. Wel zouden er wat meer stoelen bij de gates mogen staan.
Ondanks het feit, dat een Airbus A319 toch niet het allerkleinste vliegtuigtype is, was er voor ons toestel geen plaats aan een slurf. We werden kortom met een bus naar het vliegtuig vervoerd. Instappen mocht zowel aan de voor- als aan de achterkant van het toestel. Hierdoor verliep het instapproces zeer efficiënt.
Het taxiën duurde ook nog eens zeer kort, waardoor we binnen no-time in de lucht waren. Ook tijdens deze vlucht wederom prima personeel dat tijd had voor een praatje. Een drankje naar keuze en een heerlijke portie echte Duitse, lichtzure dus, aardappelsalade. Compleet met kleine augurk, mini-frankfurter en twee microstokbroodjes. Omdat de Amerikaan naast me geen trek had, nam ik ook zijn portie voor mijn rekening.
De landing werd boven Nederland ingezet en nadat we over het Aviodrome gevlogen waren, maakten we een ruime bocht boven Amsterdam langs en landden we iets voor tijd op de Zwanenburgbaan. De landing was extreem zacht. Petje af voor de piloten dus. Schiphol had wel een aviabrug beschikbaar, waardoor ik weer snel bij de bagagebanden was. Helaas duurde het daar bijna twintig minuten voordat de eerste koffers op de band verschenen. Gelukkig had de Fyra die dag flink last van vertraging, waardoor ik deze nog heb kunnen halen.
Cijfer: 10 (vanwege de heerlijke salade en de buitengewone landing!)
M.G. Verhagen
Voor deel 1 van deze vliegreis, Luxemburg - Frankfurt met Luxair, klik hier.