Martinair: Amsterdam - Fortaleze, 2 september 2005

2 september 2005
Na afgestudeerd te zijn, wilden we een last-minute doen. Helaas kan je via internet geen lastminutes boeken op zaterdagnamiddag (belachelijk, want dit wordt wel aangeboden...en dat terwijl het niet kan), met vetrek zondag. Dus zijn we op zondag naar Schiphol gegaan en aldaar een lastminute naar Brazilie gepakt. Vertrek: onmiddellijk. We vlogen met Martinair in een Boeing 767-33A/E in de economy class. De PH-MCJ. Dit vliegtuig is overigens de laastste toevoeging aan de Martinairvloot i.v.m. het wegvallen van capaciteit van Holland Exel. Dit vliegtuig heeft daarvoor voor vele maatschappijen gevlogen en als laatst voor Euro Atlantic Airways. Je kon ook van binnen zien dat het geen origineel Martinair vliegtuig was, daar het een andere configuratie heeft dan de overige 767's. Immers de mp 767's hebben normaal een 2-3-2 configuratie, terwijl dit vliegtuig een 2-4-2 configuratie had. Het was dus een beetje krap.

Daar wij als laatste hadden ingecheckt kregen we een plaats in de middelste rij, dus helaas geen zitje bij het raam. Gelukkig moest het vliegtuig een tussenlanding maken in Fuerteventura, alwaar de helft van de passagiers is uitgestapt. Daarna was er volop plaats in het vliegtuig. Het viel me overigens wel heel erg op dat de vlucht vol zit met vrijgezelle mannen die voor een 'fijne vrijgezelle' vakantie naar Brazilie gaan.

De service aan bood was geweldig. Zeker nadat ik de laatste tijd vooral met low-cost maatschappijen heb gevlogen, is het vliegen met Martinair een verademing. Het was een vlucht van 8,75 uur en we werden zeer goed verzorgd. Zo hebben we een keer warm eten gekregen en een keer een foodbox. Beiden van zeer goede kwaliteit. Tussendoor een aantal keer drinken. Bovendien kregen we op Fuereteventura tijdens het wachten op de grond weer een drankje een snicker/twix aangeboden. Tijdens de film werden we nog getrakteerd op een warmsaucijzenbroodje. Echte luxe! Ik ben blij dat er nog van dit soort maatschappijen zijn. Ik zal ook zeker mijn voorkeur voor Martinair geven, als ik moest kiezen tussen Transavia en Martinair.

Op de heenvlucht dus oude krappe zitplaatsen (PH-MCJ) en op de terugvlucht hadden we een gerestylde 767 van Martinair (PH-MCG). Van deze vliegtuigen zijn niet alleen de huiskleuren nieuw, maar ook het interieur. Mooie stoelen die erg comfortabel zitten. De inflightentertainment viel helaas tegen, daar de stewardessen de video niet aan de praat kregen. Dit was jammer, maar aangezien het een nachtvlucht was was het wel goed, want je had nu geen andere keuze dan: slapen.

Ik heb dus een hele goede ervaring gehad met de 767 van Martinair, zo ook de service. Ik geef de vluchten dan ook een 9! Ik hoop dat vele mensen het met mij eens zijn dat een bepaalde luxe service aan boord nog altijd gewenst is. op deze manier zal Martinair dat dan ook ongetwijfeld blijven aanbieden!

T. Diderich


Belangrijk nieuws: Nieuwe websites

U maakt waarschijnlijk veel gebruik van deze website; dat is geweldig!  De websites Luchtvaartnieuws en Zakenreisnieuws worden in de loop van 2024 vernieuwd. Wij zijn erop gebrand meer nieuws te bieden en daarnaast uw gebruikerservaring met deze nieuwe websites te maximaliseren!

Wij zijn een fundraising gestart en vragen u om een kleine gunst om ons te helpen de best denkbare websites te bouwen. Doneer bijvoorbeeld eenmalig €15 als begunstiger. En/of neem een voordelig abonnement.

 

Copyright Reismedia BV 2024 - Cookieinstellingen