Op 4 juli 2006 Vertrok ik met de MP601 (Martinair Boeing 767-300ER PH-MCM) naar Holguin (Cuba) via Punta Cana. Het instappen liep vlot, na een vertraging van 25 minuten vertrok ik in plaats van 11:05 om 11:30, vanaf baan 24. Ik zat zelf in de Comfort Class van Martinair.
Op de heenweg vond ik het personeel en de service erg goed. Je kreeg totaal 3 keer wat te eten, regel matig kwamen ze langs met drinken, als je dorst had kon je zelf wat halen achter in het toestel. Als je in de Confort Class zit krijg je eigen inflight entertainment systeem, er staan genoeg leuke films, series en muziek op. Je kan je goed vermaken, en je krijg een krantje. De ruimte en de stoel waren goed, ik kon lekker me benen strekken.
Na een vlucht van 8 uur landden we op Punta Cana, met 2 keer een blikseminslag en een luchtzak van 400 meter, kwammen we veilig aan. Keurig op tijd, een kwartier voor schematijd.
We mochten uit het toestel, naar het vertrekhal van Punta Cana. Het toestel werd schoongemaakt, getankt, nieuwe catering en nieuwe bemanning aan boord. Na een snelle omdraai van een uur vertrokken we op tijd van Punta Cana richting Holguin. Tijdens dat korte stukje vliegen van een uur hadden we een leuke crew aan boord, en kregen we nog wat drinken en een koek.
Toen de piloot de daling inzette op Holguin werd de landing afgebroken. Door een hevige tropische bui was het zicht minder dan 500 meter en moesten we kwartier lang rondjes vliegen. Toen ging piloot het nog een keer proberen, maar brak hij de landing af. De piloot zei: “Maak je geen zorgen, we kunnen nog uren rondjes vliegen want we hebben genoeg getankt in Punta Cana.” Na uur rondjes vliegen zetten de piloten het toestel netjes aan de grond in Holguin.
Met al deze ervaringen op de heenweg geef de heenvlucht een 9, we hadden echt een leuke crew. Ik raad mensen ook aan om met Martinair naar Cuba of ergens anders in de Caribische gebied te gaan. Boek dan wel Comfort Class (prijs is 98 euro extra per retour) want je merkt duidelijk het verschil.
Op 18 juli 2006 vertrok ik richting Amsterdam na een vertraging van 30 minuten. De terugvlucht geef ik een iets minder hoog cijfer, omdat sommige stewardessen mindere service boden. Maar dat drukt de pret niet, na een geweldige vakantie en een leuke ervaring met Martinair geef ik de terug vlucht een 7.
J. Bosch
Op de heenweg vond ik het personeel en de service erg goed. Je kreeg totaal 3 keer wat te eten, regel matig kwamen ze langs met drinken, als je dorst had kon je zelf wat halen achter in het toestel. Als je in de Confort Class zit krijg je eigen inflight entertainment systeem, er staan genoeg leuke films, series en muziek op. Je kan je goed vermaken, en je krijg een krantje. De ruimte en de stoel waren goed, ik kon lekker me benen strekken.
Na een vlucht van 8 uur landden we op Punta Cana, met 2 keer een blikseminslag en een luchtzak van 400 meter, kwammen we veilig aan. Keurig op tijd, een kwartier voor schematijd.
We mochten uit het toestel, naar het vertrekhal van Punta Cana. Het toestel werd schoongemaakt, getankt, nieuwe catering en nieuwe bemanning aan boord. Na een snelle omdraai van een uur vertrokken we op tijd van Punta Cana richting Holguin. Tijdens dat korte stukje vliegen van een uur hadden we een leuke crew aan boord, en kregen we nog wat drinken en een koek.
Toen de piloot de daling inzette op Holguin werd de landing afgebroken. Door een hevige tropische bui was het zicht minder dan 500 meter en moesten we kwartier lang rondjes vliegen. Toen ging piloot het nog een keer proberen, maar brak hij de landing af. De piloot zei: “Maak je geen zorgen, we kunnen nog uren rondjes vliegen want we hebben genoeg getankt in Punta Cana.” Na uur rondjes vliegen zetten de piloten het toestel netjes aan de grond in Holguin.
Met al deze ervaringen op de heenweg geef de heenvlucht een 9, we hadden echt een leuke crew. Ik raad mensen ook aan om met Martinair naar Cuba of ergens anders in de Caribische gebied te gaan. Boek dan wel Comfort Class (prijs is 98 euro extra per retour) want je merkt duidelijk het verschil.
Op 18 juli 2006 vertrok ik richting Amsterdam na een vertraging van 30 minuten. De terugvlucht geef ik een iets minder hoog cijfer, omdat sommige stewardessen mindere service boden. Maar dat drukt de pret niet, na een geweldige vakantie en een leuke ervaring met Martinair geef ik de terug vlucht een 7.
J. Bosch