Onur Air: Amsterdam - Antalya, 19 augustus 2005

19 augustus 2005
Ik vloog deze zomer voor de tweede keer met Onur Air naar Antalya. Na alle commotie rond Onur Air vlak voor mijn vakantie (juli 2005) stapte ik niet met hetzelfde relaxte gevoel als anders het vliegtuig in. OHY061 naar Antalya. De Airbus A300 met alleen maar plaatsen in Economy Class was van de buitenkant redelijk onderhouden. (Dit was dezelfde Airbus die eerst met problemen tijdens de start moest terug keren naar het vliegveld).

De binnenkant was voor mij al voor instappen bekend, onverzorgd, asbakken met van alles erin, zelfs sigaretten ( dat terwijl er een rookverbod geldt), stoelen die niet van zithouding konden veranderen. Eén van mijn reisgenoten heeft de hele reis, bijna 3.5 uur zo ongeveer op de schoot bij de passagier achter haar gezeten. De stoel stond in de aller laagste ligstand en niet te verplaatsen. Er waren zelfs stoelen met helemaal geen tafeltjes voor zich. Bagagevakken die niet dicht konden, omdat er zo weinig maar dicht konden, en het verboden is met open kastje op te stijgen, was er te weinig plaats voor ieders handbagage. De chagarijnige flight attendants hadden een geniale oplossing naar mijn idee: zet je tas maar voor je voeten neer, daar heb je tog al wel zeker 70 cm ruimte (lange mensen moesten zo ongeveer hun voeten in het gangpad zetten, om het comfortabeler te maken. Nou is mijn mening over de krappe zitplaatsen dat je daar zelf voor kiest. Als je ruim of in ieder geval ruimer wilt zitten dan moet je niet met prijsvechters vliegen, en zeker niet met Turkse. Transavia.com is hier echt werelds bij. Het personeel was niet al te vriendelijk, en alom bekend sprak slecht tot zelfs geen Engels.

Over de start was ik overigens erg te spreken, ruim op tijd zonder al te veel turbulentie. De vlucht zelf ondervond bijna tot geen turbulentie, en dat heb ik wel is anders meegemaakt op de route: AMS- AYT. Nou kan de maatschappij, welke dan ook, daar natuurlijk niks aan doen. Het inflight entertainment programma was drie keer niks, namelijk geen! Men kwam al vrij snel langs met wat te eten en drinken, dat me overigens erg mee viel, en ongeveer een uur voor de landing nog een keer met drinken.

De inflight tax- free shopping sloeg nergens op, zo ongeveer alles wat uitverkocht. Ik zou zonnebrand kopen, de beste heer kon mij vertellen dat hij het nu niet had, maar als ik terug ging vliegen dan wel. Al met al keurig op tijd gevlogen. Ik vind Onur Air qua kwaliteit met bijvoorbeeld transavia.com vergeleken veel slechter, en qua prijs scheelt het amper.

Nou weet ik hoe het bij andere maatschappijen er aan toe kan gaan. Ik vind mijn reis gezamelijk een 6 waard, onvoldoende op gebied van verzorging, en de voldoende voor het op tijd vliegen, en zonder problemen!!! Dat vind ik dan toch wel het belangrijkst daarom de 6.

S. Kruis


Belangrijk nieuws: Nieuwe websites

U maakt waarschijnlijk veel gebruik van deze website; dat is geweldig!  De websites Luchtvaartnieuws en Zakenreisnieuws worden in de loop van 2024 vernieuwd. Wij zijn erop gebrand meer nieuws te bieden en daarnaast uw gebruikerservaring met deze nieuwe websites te maximaliseren!

Wij zijn een fundraising gestart en vragen u om een kleine gunst om ons te helpen de best denkbare websites te bouwen. Doneer bijvoorbeeld eenmalig €15 als begunstiger. En/of neem een voordelig abonnement.

 

Copyright Reismedia BV 2024 - Cookieinstellingen