Na jaren met de sleurhut op vakantie te zijn geweest (inmiddels verkocht!) besloten we om maar weer eens te gaan vliegen en wel ‘all-inclusive’ naar Monastir. Vooraf konden wij al via internet inchecken voor vlucht HV387 en omdat de zoon nogal groot en breed is lukte het om een plekje voor hem op rij 14 bij een noodluik vast te leggen. Dat is een goede service van de touroperator in samenwerking met de airliner.
Bij het drop-off point aangekomen bleek dat er een tussenlanding op Barcelona was ingepland. Dat is even wat minder want we zouden moeten vertrekken om 19.35 uur. Bij de gate aangekomen stond alleen weergegeven dat de vlucht naar Barcelona zou gaan en niet verder naar Monastir. De security check begon en men riep de passagiers op voor Barcelona. Op een gegeven monent bleven wij met 45 personen over en hebben wij maar eens nagevraagd waarom de passagiers voor Monastir niet werden gevraagd. Men wist van niets!
Na wat overleg bleek men dat dus niet te hebben doorgekregen! Na de check kwam er maar geen ander personeel om het instappen in werking te zetten. De afhandelaar, KLM, kwam gewoon te laat. De kist (een Boeing 737-800) was al gereed en het cabinepersoneel kwam al informeren waar de passagiers bleven.
Uiteindelijk vertrokken we ruim anderhalf uur later. Aangezien Transavia ‘a la carte’ vliegt is de service beperkt en, in tegenstelling wat men eerder wel een beweerde, vielen de prijzen ons erg mee. Koffie/thee relatief duur ( 1.50 euro) en bier/wijn voor 2,50 euro.
Aangekomen op Barcelona waren de meeste passagiers uit de kist en was het wachten op de ‘peutboer’. De kist stond ergens achteraf en het duurde nog een uur voordat we weer vertrokken. Nu was er ruimte genoeg en kon men zitten waar men wilde. Voor deze vlucht geven wij een 6,5. Jammer dat Transavia de service zoals de Martinair en ArkeFly vaarwel heeft gezegd.
W. Verkerk
Bij het drop-off point aangekomen bleek dat er een tussenlanding op Barcelona was ingepland. Dat is even wat minder want we zouden moeten vertrekken om 19.35 uur. Bij de gate aangekomen stond alleen weergegeven dat de vlucht naar Barcelona zou gaan en niet verder naar Monastir. De security check begon en men riep de passagiers op voor Barcelona. Op een gegeven monent bleven wij met 45 personen over en hebben wij maar eens nagevraagd waarom de passagiers voor Monastir niet werden gevraagd. Men wist van niets!
Na wat overleg bleek men dat dus niet te hebben doorgekregen! Na de check kwam er maar geen ander personeel om het instappen in werking te zetten. De afhandelaar, KLM, kwam gewoon te laat. De kist (een Boeing 737-800) was al gereed en het cabinepersoneel kwam al informeren waar de passagiers bleven.
Uiteindelijk vertrokken we ruim anderhalf uur later. Aangezien Transavia ‘a la carte’ vliegt is de service beperkt en, in tegenstelling wat men eerder wel een beweerde, vielen de prijzen ons erg mee. Koffie/thee relatief duur ( 1.50 euro) en bier/wijn voor 2,50 euro.
Aangekomen op Barcelona waren de meeste passagiers uit de kist en was het wachten op de ‘peutboer’. De kist stond ergens achteraf en het duurde nog een uur voordat we weer vertrokken. Nu was er ruimte genoeg en kon men zitten waar men wilde. Voor deze vlucht geven wij een 6,5. Jammer dat Transavia de service zoals de Martinair en ArkeFly vaarwel heeft gezegd.
W. Verkerk