V Bird: Niederrhein - Munchen, 15 december 2003

15 december 2003
Dan is het zover, je stapt aan bood van één van de zilveren Airbus A320 toestellen van V Bird voor een korte vlucht naar München. Het vluchtnummer was 5D 1043. Met nog vers in je achterhoofd hoe het er aan toe gaat bij andere low cost carriers als Ryanair, Hapag Lloyd Express merk je direkt het verschil, een alleraardigste cabinebemanning, een toegewezen stoel (dus geen getrek en geduw) en niet te vergeten een luxe lederen stoel met een beenruimte waar de grotere carriers zelfs in Business Class een puntje aan kunnen zuigen.

De vlucht had een kleine vertraging van 45 minuten. Ik wijt dit aan de luchthaven Niederrhein die echt nog in de kinderschoenen staat.

En dan de vlucht, een bemanning die vrolijk, spontaan en grappig is. Zeg nou zelf ooit wel eens bij aankomst op de luchthaven het advies gekregen om vooral niet je lange onderbroek vergeten aan te doen omdat het buiten wel wat frisjes is.

V Bird, een moeilijk begin, maar toch wel de kroon op het Europese low cost vervoer. En natuurlijk zullen er mensen zijn die beginnen te zeuren over vertragingen, uitwijkers etc. Maar hoe vaak lag ook echt de schuld bij V Bird?

V Bird het begin van Changing the rules of Flying

Het cijfer voor deze vlucht: 8.

Door: E.L. (Naam afzender is bekend gemaakt aan de redactie van Luchtvaartnieuws)

Reageren op artikelen? Graag! Er gelden spelregels. We moedigen toevoeging van uw reactie op onze content aan, maar kijken streng naar taalgebruik.

Copyright Reismedia BV 2019