Delta Air Lines: Amsterdam - Boston, 11 augustus 2012

27 augustus 2012

Voor het eerst sinds jaren vlogen wij met Delta Air Lines, dit keer naar Boston met DL231. Tweemaal daags uitgevoerd in samenwerking met KLM. We waren benieuwd! Negentig dagen voor vertrek konden de stoelen gereserveerd worden, via de KLM-site. Wij kozen 3H & 3J, hadden business class geboekt.

24 uur voor vertrek online inchecken is dan een makkie, alles is al geregeld. De website meldt dat je drie uur voor vertrek aanwezig moet zijn, wij waren er 'pas' twee uur van tevoren, maar dat was geen probleem. Drop-off bij de speciale business class-balie, waar nooit een lange rij staat. Ook voor de paspoortcontrole hoeft niet lang gewacht te worden sinds SKY PRIORITY je ook daar voorrang geeft.

Een uurtje naar de lounge, Delta en KLM gebruiken dezelfde, de Crown Lounge. Erg groot van opzet, maar prima, en een half uur voor vertrek naar de gate. Ook hier weer een priority rij, dus korte wachttijd. Eenmaal gescand mochten we in één keer doorlopen, als eerste werd de business class geboard.

Een A330-300 stond klaar. In business class is de opstelling 2-2-2. Ruime stoelen, met leer bekleed. Dat is koel en voelt schoon. Je gaat er op den duur wel een beetje in transpireren. De stoelen zijn goed. Breed, in vele standen te verstellen. Geen flatbeds, maar comfortabel genoeg.

Verder oogt het interieur wat saai. Grijstinten. Opvallend waren de ouderwetse bagagebakken. Aan de kleine kant voor veel 'carry-on' koffertjes.

Tijdens het boarden werden de menu's uitgedeeld en kwam de purser de bestelling al opnemen. Ruime keuze: voorgerecht met als extra keuze een soep, salade als tussengerecht en keuze uit vier hoofdgerechten.

Direct nadat we onze plaats innamen kregen we een glas champagne. Het is zo feestelijk! Het toestel was snel geboard, dus precies op tijd vertrokken we van de Polderbaan.

Direct na vertrek werd een cocktail geserveerd met warme nootjes en begon het personeel aan het uitserveren van een viergangen lunch. In een noodgang! Echt Amerikaans. Het eten was echt prima hoor en heel leuk: geserveerd op porselein. In de galley werden de borden allemaal opgemaakt, dat vonden we erg sympathiek en daardoor zag het eten er erg smakelijk uit. Echt een pluspunt. Maar we moesten ons best doen om het tempo laag te houden. Want drie kwartier later was de hele cabine opgeruimd en moesten we nog zes uur! Op een dagvlucht, dus van ons had dat best langzamer gemogen.

Als hoofdgerecht koos ik een pasta met bijzondere paddenstoelen. Zeer smakelijk! Als nagerecht was er keuze uit kazen, chocoladebrownies en iets met panacotta. Was goed.

Maar goed. Filmpje, dutje en voor vertrek nog een lichte maaltijd. Keuze uit een zalmsalade of chicken casserole. Was allebei eenvoudig maar goed.

Vlak voor de landing kwam de purser alle passagiers gedag zeggen en schudde iedereen de hand. Sympathiek!
We waren een half uur voor schema bij de gate en binnen no-time uit het toestel. De douane en bagageformaliteiten waren vlot en vriendelijk, binnen het uur na landen zaten wij in de taxi naar de stad.

Samengevat: Een uiterst efficiënte vlucht op goede stoelen, prima eten maar in een wat saai decor met wat kleurloos personeel. Maar daardoor evengoed een rustige, comfortabele ervaring, hoewel geen bijzondere.

We geven de gehele ervaring een 8.

R. Picavet


Belangrijk nieuws: Nieuwe websites

U maakt waarschijnlijk veel gebruik van deze website; dat is geweldig!  De websites Luchtvaartnieuws en Zakenreisnieuws worden in de loop van 2024 vernieuwd. Wij zijn erop gebrand meer nieuws te bieden en daarnaast uw gebruikerservaring met deze nieuwe websites te maximaliseren!

Wij zijn een fundraising gestart en vragen u om een kleine gunst om ons te helpen de best denkbare websites te bouwen. Doneer bijvoorbeeld eenmalig €15 als begunstiger. En/of neem een voordelig abonnement.

 

Copyright Reismedia BV 2024 - Cookieinstellingen