Op 9 september ben ik met vlucht PY993 van Amsterdam naar Paramaribo gereisd. De incheckprocedure is zeer vlot verlopen met hulp van de lieftallige dames van de organisatie GlobeGround. Self Service Inchecken is bij de SLM nog niet mogelijk. Geplande vluchttijd was 12:15 uur en rond 10:45 uur zou de instapprocedures beginnen.
Rond 11:00 uur stond de zeer fraai gespoten Boeing 747-300 (PZ-TCM) van de Surinaamse Luchtvaart Maatschappij (SLM) klaar bij de gate en rond 11:30 uur stapten wij in. Aangezien dit toestel de KLM toebehoorde is het niet verwonderlijk dat het interieur de vertrouwde KLM kleur heeft.
Als gevolg van het weigeren van een passagier en het (laten) verwijderen van de bagage vertrok vlucht PY993 om 12:40 uur richting Paramaribo. Ik zat op stoel 52H (gangpad) in de Economy Klasse.
Na ongeveer 1 uur werd de warme maaltijd geserveerd. Ik was verbaasd dat de kwaliteit van het eten zo hoog was. Deze maaltijd heeft alle maaltijden (zowel kwaliteit als kwantiteit) van eerdere vluchten met de KLM/Air France/BWEE/AA overtroffen. Menige Aziatische maatschappij serveert dergelijke maaltijden niet.
De tweede maaltijd was eveneens zeer aan te bevelen en totaal onvergelijkbaar met de 'doos' van de KLM. Opnieuw een bakje fried rice met een lekkere salade. Ik draaf misschien door, maar het is alom bekend dat lekker eten en Surinamers (alle bevolkingsgroepen) onlosmakelijk aan elkaar zijn verbonden.
Het Inflight Entertainment was oké. Een Amerikaanse film en daarna een Indiase (Bollywood) film. Het personeel was zeer vriendelijk.
Alhoewel ik redelijk bevooroordeeld was en ik in beginsel de Europese en Aziatische maatschappijen prefereer, moet ik zeggen dat het de SLM is gelukt een zeer concurrerend product neer te
zetten.Het eten, de service en de verdere afhandeling hebben ertoe bijgedragen dat ik de vlucht waardeer met een dikke 8.
N.S. Misser
Rond 11:00 uur stond de zeer fraai gespoten Boeing 747-300 (PZ-TCM) van de Surinaamse Luchtvaart Maatschappij (SLM) klaar bij de gate en rond 11:30 uur stapten wij in. Aangezien dit toestel de KLM toebehoorde is het niet verwonderlijk dat het interieur de vertrouwde KLM kleur heeft.
Als gevolg van het weigeren van een passagier en het (laten) verwijderen van de bagage vertrok vlucht PY993 om 12:40 uur richting Paramaribo. Ik zat op stoel 52H (gangpad) in de Economy Klasse.
Na ongeveer 1 uur werd de warme maaltijd geserveerd. Ik was verbaasd dat de kwaliteit van het eten zo hoog was. Deze maaltijd heeft alle maaltijden (zowel kwaliteit als kwantiteit) van eerdere vluchten met de KLM/Air France/BWEE/AA overtroffen. Menige Aziatische maatschappij serveert dergelijke maaltijden niet.
De tweede maaltijd was eveneens zeer aan te bevelen en totaal onvergelijkbaar met de 'doos' van de KLM. Opnieuw een bakje fried rice met een lekkere salade. Ik draaf misschien door, maar het is alom bekend dat lekker eten en Surinamers (alle bevolkingsgroepen) onlosmakelijk aan elkaar zijn verbonden.
Het Inflight Entertainment was oké. Een Amerikaanse film en daarna een Indiase (Bollywood) film. Het personeel was zeer vriendelijk.
Alhoewel ik redelijk bevooroordeeld was en ik in beginsel de Europese en Aziatische maatschappijen prefereer, moet ik zeggen dat het de SLM is gelukt een zeer concurrerend product neer te
zetten.Het eten, de service en de verdere afhandeling hebben ertoe bijgedragen dat ik de vlucht waardeer met een dikke 8.
N.S. Misser