NEW YORK - Autofabrikant Saab introduceert eind 2005 de nieuwe 9-7X op de Nederlandse markt. De eerste SUV van het Zweedse merk is een doorslaand succes op de Noord-Amerikaanse markt en Saab verwacht ook in Europa hoge ogen te scoren met de sportieve SUV. Voor de 9-7X zijn twee motortypes beschikbaar: een 290 pk sterke 4.2-liter in lijn zescilinder motor of een nog krachtiger V8 5.3-liter krachtbron van 300 pk.
Tot de standaarduitrusting behoren: een automatische transmissie, ESP®, een luchtgeveerde achteras met niveau regeling, zij- en gordijnairbags, lederen stoelbekleding, 18-inch licht aluminium velgen, metallic lak en een elektrisch schuifdak. De specifieke Saab-afstelling van het onderstel zorgt voor sportieve rijeigenschappen en staat garant voor veel rijplezier. Voor de aandrijving is er keuze uit een 290 pk sterke 4.2-liter in lijn zescilinder motor of een nog krachtiger V8 5.3-liter krachtbron van 300 pk.
De Saab 9-7X wordt gebouwd in de Moraine fabriek van General Motors in Ohio. Zowel de zescilinder als de V8 uitvoering worden compleet geleverd voor respectievelijk 64.990 euro en 68.990 euro.
Tot de standaarduitrusting behoren: een automatische transmissie, ESP®, een luchtgeveerde achteras met niveau regeling, zij- en gordijnairbags, lederen stoelbekleding, 18-inch licht aluminium velgen, metallic lak en een elektrisch schuifdak. De specifieke Saab-afstelling van het onderstel zorgt voor sportieve rijeigenschappen en staat garant voor veel rijplezier. Voor de aandrijving is er keuze uit een 290 pk sterke 4.2-liter in lijn zescilinder motor of een nog krachtiger V8 5.3-liter krachtbron van 300 pk.
De Saab 9-7X wordt gebouwd in de Moraine fabriek van General Motors in Ohio. Zowel de zescilinder als de V8 uitvoering worden compleet geleverd voor respectievelijk 64.990 euro en 68.990 euro.