UTRECHT - Meer dan 25 procent van de zakelijke treinreizigers koopt pas op het laatste moment een internationaal ticket. Elf procent koopt het kaartje een dag voor de reis, blijkt uit onderzoek van NS Internationaal onder driehonderd zakenreizigers. Zakelijke vliegtuigreizigers boeken hun ticket aanzienlijk eerder.
Zo doet 55 procent van deze groep dit tussen een à twee weken voor de reisdatum. Van de zakelijke vliegtuigreizigers koopt 24 procent het ticket nog eerder. NS Internationaal ondervroeg hiervoor zowel zakenreizigers op Amsterdam Centraal als op Schiphol.
Als voordeel van reizen met de internationale trein is wordt genoemd dat men minder tijd kwijt is rondom de daadwerkelijke treinreis. Zakelijke treinreizigers zijn gemiddeld vijftien tot twintig minuten voor vertrek aanwezig op het station.
Reizigers die met het vliegtuig gaan, zijn duidelijk meer tijd kwijt. Zo neemt slechts 29,3 procent het risico om minder dan een uur voor vertrek te arriveren.
Zo doet 55 procent van deze groep dit tussen een à twee weken voor de reisdatum. Van de zakelijke vliegtuigreizigers koopt 24 procent het ticket nog eerder. NS Internationaal ondervroeg hiervoor zowel zakenreizigers op Amsterdam Centraal als op Schiphol.
Als voordeel van reizen met de internationale trein is wordt genoemd dat men minder tijd kwijt is rondom de daadwerkelijke treinreis. Zakelijke treinreizigers zijn gemiddeld vijftien tot twintig minuten voor vertrek aanwezig op het station.
Reizigers die met het vliegtuig gaan, zijn duidelijk meer tijd kwijt. Zo neemt slechts 29,3 procent het risico om minder dan een uur voor vertrek te arriveren.