Op 3 mei 2005 zouden wij vertrekken naar Alanya met Peter Langhout reizen, we zouden vliegen met Onur Air. Allereerst moesten we na veel gebeld te hebben, omdat we de tickets nog niet toegestuurd hadden gekregen, vrijdagavond om even voor 21.00 uur Peter Langhout bellen om te vragen hoe laat we zouden vertrekken. We kregen te horen dat we niet vanaf Rotterdam, maar vanaf Schiphol zouden vertrekken, om 21.15 uur, vluchtnummer OHY 2482. Oké, kan gebeuren. Op schiphol lagen de tickets klaar en hoorden we ook wanneer en hoe laat we terug zouden gaan.
We hadden in eerste instantie 40 minuten vertraging. Kan. Daarna, na wachten, kregen we te horen in de gate dat we vertraging hadden en dat we om 12.30 uur (dus alweer woensdag de 4e mei) zouden vertrekken.
Toen we om deze tijd bij de gate waren hoorden we dat het bewuste toestel mankementen had en nog in Antalya stond en dat we om 06.00 uur zouden vertrekken. We kregen wel een voucher om wat te eten te kopen op Schiphol. Om uiteindelijk 07.00 uur gingen we de lucht in, maar nu met een toestel van Pegasus gelukkig. Want toen wij (probeerden) te slapen, ons zoontje van 11 jaar lag met zijn hoofdje op een opgerold jasje op de stenen vloer in de vertrekhal, kwamen er passagiers weer terug die een brandende motor onderweg hadden gehad en weer terug moesten keren, helemaal over hun toeren, huilende kinderen en boordpersoneel, ook uit een toestel van Onur Air.
Tja...en dan moet JIJ nog op vakantie met zo'n toestel!! Gelukkig werd dit Pegasus en dat was prima verzorgd en geregeld!! Maar ja, eer dat we op vakantiebestemming waren, waren we zó moe dat we tot donderdagmorgen in ons bedje hebben gelegen, dus alweer een deel van de vakantie om, we gingen een weekje!
Terug zouden we op dinsdag om 21.15 vertrekken vanaf Antalya, met Onur Air. Daar waren we niet zo blij mee, ook al omdat we de Nederlandse kranten hadden gelezen en we dus doodzenuwachtig waren. We hadden terug vluchtnr. OHY 301. Allereerst hadden we vertraging en zouden we 21.40 uur vertrekken. Het werd wat later, we zagen dat er mensen aan het toestel bezig waren, wielen verwisselen en nog wat dingen. Maar oké, we gingen aan boord en we zouden op gaan stijgen, maar we keerden terug omdat één deur niet goed dicht zou zitten". Na even gestopt te hebben gingen we wéér naar de startbaan, maar wéér keerden we terug omdat "de deur gerepareerd moest worden". Wij weer uit het toestel naar de gate met bussen. Daar kregen we brood en wat te drinken. Uiteindelijk zouden we om 22.00 uur vertrekken, met datzelfde toestel. Zelf was ik huilend het toestel uitgegaan, maar ja, je moet toch naar huis, dus met de zenuwen maar weer instappen, uiteindelijk gingen we 23.00 uur de lucht in. Het was zenuwslopend, maar we zijn toch veilig op Schiphol aangekomen, de tranen stonden in mijn ogen van opluchting!!! Er was ook een gezinnetje dat niet meer in het toestel wilden, en die zijn op Antalya achtergebleven.
Een ding weet ik zeker, ik heb nu angst voor vliegen, en ga ZEKER NOOIT meer met Onur Air!!!! En ik raad het ook iedereen af om met deze maatschappij te vliegen.
Het cijfer voor de vlucht OHY2482 is een 2, omdat de bediening e.d.
aan boord goed was, het was een ingezet toestel van Pegasus, die
konden er óók niks aan doen, de terugreis vlucht OHY301 was een Horrorvlucht.
C. Sweben
We hadden in eerste instantie 40 minuten vertraging. Kan. Daarna, na wachten, kregen we te horen in de gate dat we vertraging hadden en dat we om 12.30 uur (dus alweer woensdag de 4e mei) zouden vertrekken.
Toen we om deze tijd bij de gate waren hoorden we dat het bewuste toestel mankementen had en nog in Antalya stond en dat we om 06.00 uur zouden vertrekken. We kregen wel een voucher om wat te eten te kopen op Schiphol. Om uiteindelijk 07.00 uur gingen we de lucht in, maar nu met een toestel van Pegasus gelukkig. Want toen wij (probeerden) te slapen, ons zoontje van 11 jaar lag met zijn hoofdje op een opgerold jasje op de stenen vloer in de vertrekhal, kwamen er passagiers weer terug die een brandende motor onderweg hadden gehad en weer terug moesten keren, helemaal over hun toeren, huilende kinderen en boordpersoneel, ook uit een toestel van Onur Air.
Tja...en dan moet JIJ nog op vakantie met zo'n toestel!! Gelukkig werd dit Pegasus en dat was prima verzorgd en geregeld!! Maar ja, eer dat we op vakantiebestemming waren, waren we zó moe dat we tot donderdagmorgen in ons bedje hebben gelegen, dus alweer een deel van de vakantie om, we gingen een weekje!
Terug zouden we op dinsdag om 21.15 vertrekken vanaf Antalya, met Onur Air. Daar waren we niet zo blij mee, ook al omdat we de Nederlandse kranten hadden gelezen en we dus doodzenuwachtig waren. We hadden terug vluchtnr. OHY 301. Allereerst hadden we vertraging en zouden we 21.40 uur vertrekken. Het werd wat later, we zagen dat er mensen aan het toestel bezig waren, wielen verwisselen en nog wat dingen. Maar oké, we gingen aan boord en we zouden op gaan stijgen, maar we keerden terug omdat één deur niet goed dicht zou zitten". Na even gestopt te hebben gingen we wéér naar de startbaan, maar wéér keerden we terug omdat "de deur gerepareerd moest worden". Wij weer uit het toestel naar de gate met bussen. Daar kregen we brood en wat te drinken. Uiteindelijk zouden we om 22.00 uur vertrekken, met datzelfde toestel. Zelf was ik huilend het toestel uitgegaan, maar ja, je moet toch naar huis, dus met de zenuwen maar weer instappen, uiteindelijk gingen we 23.00 uur de lucht in. Het was zenuwslopend, maar we zijn toch veilig op Schiphol aangekomen, de tranen stonden in mijn ogen van opluchting!!! Er was ook een gezinnetje dat niet meer in het toestel wilden, en die zijn op Antalya achtergebleven.
Een ding weet ik zeker, ik heb nu angst voor vliegen, en ga ZEKER NOOIT meer met Onur Air!!!! En ik raad het ook iedereen af om met deze maatschappij te vliegen.
Het cijfer voor de vlucht OHY2482 is een 2, omdat de bediening e.d.
aan boord goed was, het was een ingezet toestel van Pegasus, die
konden er óók niks aan doen, de terugreis vlucht OHY301 was een Horrorvlucht.
C. Sweben