Soms heb je ineens zo genoeg van het schitterende Hollandse lenteweer dat je uiteindelijk maar besluit om er een weekje tussenuit te gaan. Maar wat een probleem als je alleen maar kan vertrekken op 15 april en weer terug moet zijn op 22 april 2006. Maar goed, internet is een mooi medium en uiteindelijk hebben wij via Corendon een weekje zeilen gevonden langs de Turkse Rivièra. Op 15 april om 07:45 uur in de auto op weg naar Eindhoven om in te checken voor de vlucht van Atlasjet (vluchtnummer KK7368) naar Antalya.
Eerder die week nog gelezen dat reizen naar Turkije tanende zijn, kon daar toch echt heel weinig van merken tijdens de check-in, naast deze vlucht een volledig volle 737 van Corendon en een Airbus A321 van Onur naar deze Turkse bestemming. Een keurige en vlotte check-in door Eindhoven Handling, ruim op tijd voor nog een kopje koffie en eventjes rondkijken in de nieuwe terminal.
Na door de veiligheidscontrole te zijn gegaan, blijkt de vlucht 30 minuten vertraagd te zijn, dat overkomt de beste ook wel eens. En warempel, daar verscheen opeens de Boeing 757-200 van deze maatschappij op het Eindhovense beton. Stiekem gehoopt op dit type toestel, als oud-medewerker bij Air Holland blijft dit type toestel vreselijk kriebelen. Maar wat een desillusie tijdens het instappen, ik heb nog nooit zo'n afgeleefd toestel van binnen en buiten gezien. Schilderwerk niet voltooid en een leder interieur is prachtig als het ook onderhouden wordt.
Eind goed, iedereen aan boord, deuren toe en dan blijkt toch weer wat een werkpaard dit type toch is. Motoren starten en na een schitterende take-off van baan 04, blijkt de kracht van de motoren nog steeds onvervalst sterk te zijn. Na de start een karige maaltijd voorziening van een aantal stessen die genoeg lijken hebben van schreeuwende kinderen en zeurende toeristen. Ik kan me er ook wel wat bij indenken. Door een hevige tailwind en een nadering met turbulentie bijna op schematijd geland in Antalya.
Algemeen cijfer voor de vlucht een 8, niet vanwege het eten het geweldige entertainmentprogramma, maar wel vanwege het doorzettingsvermogen van deze maatschappij, en eerlijk is eerlijk de terugvlucht was prima en een fatsoenlijk ontbijtje.
E. Liedermooy
Eerder die week nog gelezen dat reizen naar Turkije tanende zijn, kon daar toch echt heel weinig van merken tijdens de check-in, naast deze vlucht een volledig volle 737 van Corendon en een Airbus A321 van Onur naar deze Turkse bestemming. Een keurige en vlotte check-in door Eindhoven Handling, ruim op tijd voor nog een kopje koffie en eventjes rondkijken in de nieuwe terminal.
Na door de veiligheidscontrole te zijn gegaan, blijkt de vlucht 30 minuten vertraagd te zijn, dat overkomt de beste ook wel eens. En warempel, daar verscheen opeens de Boeing 757-200 van deze maatschappij op het Eindhovense beton. Stiekem gehoopt op dit type toestel, als oud-medewerker bij Air Holland blijft dit type toestel vreselijk kriebelen. Maar wat een desillusie tijdens het instappen, ik heb nog nooit zo'n afgeleefd toestel van binnen en buiten gezien. Schilderwerk niet voltooid en een leder interieur is prachtig als het ook onderhouden wordt.
Eind goed, iedereen aan boord, deuren toe en dan blijkt toch weer wat een werkpaard dit type toch is. Motoren starten en na een schitterende take-off van baan 04, blijkt de kracht van de motoren nog steeds onvervalst sterk te zijn. Na de start een karige maaltijd voorziening van een aantal stessen die genoeg lijken hebben van schreeuwende kinderen en zeurende toeristen. Ik kan me er ook wel wat bij indenken. Door een hevige tailwind en een nadering met turbulentie bijna op schematijd geland in Antalya.
Algemeen cijfer voor de vlucht een 8, niet vanwege het eten het geweldige entertainmentprogramma, maar wel vanwege het doorzettingsvermogen van deze maatschappij, en eerlijk is eerlijk de terugvlucht was prima en een fatsoenlijk ontbijtje.
E. Liedermooy