Na een aanvankelijke vertraging tijdens het boarden van de 747 (ETD 15.00GMT werd 16.00) werden we losgekoppeld van de gate. Het taxiën was helaas niet van lange duur. De gezagvoerder riep om: "We have a slight problem" (klep van motor-deicing o.i.d.). Weer terug naar de gate.
Er volgde een reparatie waarna we pas om 17.44 vertrokken en om 19.45LT in LA landden (i.p.v. 18.00). Maar omdat we te laat waren was er geen gate beschikbaar dus mochten we helemaal naar het westen taxiën. Hier moesten we wachten op de bussen, die ons naar de terminal brachten. We arriveerden dan ook pas om 20.30 bij de terminal.
En dan moet je dus nog door Douane, Immigration, je bagage ophalen (die wordt ook voor transfervluchten niet direct doorgestuurd in LA) en opnieuw door de security en het hele incheckritueel.
Onze vlucht naar Fiji (FJ811) vertrok om 22:30, maar twee uur
overstaptijd is in LAX onvoldoende. Gelukkig werden we via een express-lijn door de hele procedure geleid (behalve security). Wij haalden net de vlucht, maar onze bagage niet.
Dat de BA 747's op de nominatie staan te worden vervangen is aan alles te zien: veel slijtage plus het feit dat er op de heenweg een reparatie uitgevoerd moest worden. Ook het IFE (entertainmentsysteem) doet wel erg oud aan.
De crew was wel redelijk relaxed en werkte professioneel. Het eten werd tamelijk snel geserveerd, zodat men kon gaan slapen. Dit was wel de laatste keer dat ik via LA naar de Pacific vloog, dan maar liever via Singapore.
Cijfer:4
Naam inzender bekend bij de redactie