Na een zeer geslaagde verkooptransactie in de buurt van Dresden toog ik huiswaarts met de LH 2775 van 20.25 uur. Zoals gewoonlijk werd de vlucht uitgevoerd met een CRJ 900 NG van Eurowings onder een Lufthansa nummer. Ik had stoel 22D aan het gangpad. (twee bij twee configuratie). De vlucht vertrok 15 minuten te laat door late binnenkomst van de CRJ.
Het vliegtuig zat vrijwel vol (plaats voor maximaal 88 passagiers). Gezien de beperkte ruimte in de bagagebakken wordt de handbagage vooraf gelabeld en wordt verwacht dat je deze in het bagagekarretje naast de vliegtuigtrap zet. Een oude ietwat aristocratische Duitse dame liet haar rolkoffertje wel labellen door de grondstaf, maar deed of ze er niets van begreep. Bij het vliegtuig zette iedereen zijn bagage in het karretje behalve de dame in kwestie. Een andere dame maakte er haar op attent wat ze moest doen. Ook nu begreep ze er zogenaamd niets van en klom met koffertje de trap op. Halverwege kreeg zij van de handling-officer een bevel (oude Oost Duitse militair?) om de koffer als nog af te geven. Wederom begreep ze het niet. Nu werd de handling officer echt boos en stoof zowat de trap op. Nu begreep ze het wel en gaf haar rode koffertje toch af.
In het vliegtuig, ze zat ook “Cattle Class” precies voor mij op 21D, begon ze nog een verongelijkt verhaal te doen aan één van de twee stewardessen. Deze begon nogmaals uit te leggen waarom er geen koffertjes mee aan boord konden. Hoeveel geduld kan je hebben met zo’n “doos”.
De service aan boord, op een vlucht van slechts 45 minuten, was een zakje zoutjes met pizza smaak en één of twee drankjes. Ik koos voor Sprüdelwasser en Kaffee. Leuk is dat Lufthansa en Eurowings ook altijd Sekt tot de keuze mogelijkheden hebben. Wel uit plastic, maar toch leuk. Gezien het resultaat van deze dag was het beste een goede optie geweest mits ik vanaf het vliegveld niet naar huis had hoeven rijden. Door de snelle vlucht kwamen wij toch op tijd binnen en was er van vertraging geen sprake meer. De handbagage was snel gelost en kon van het gereedstaande karretje opgepakt worden en mee de bus ingenomen worden. De bus bracht ons snel van de buitenparkeerplaats naar de terminal. De dame liet in de bus nog aan een ieder die het horen wilde: dat de Lufthansa de Lufthansa niet meer was. Een Duitse meneer probeerde nog: maar u vloog met Eurowings….Dat werd niet gewaardeerd en een vernietigende blik was zijn deel.
Binnen 15 minuten na landing zat ik in mijn auto naar huis. De vlucht verdient een 9. Op een snelle manier van de ene kant van Duitsland naar de andere kant voor een zeer acceptabel bedrag.
E. Niemeijer