Wat is de toekomst voor de straalmotor? (longread)

Airbus A320neo
13 november 2016 - 13:51 | Door: 
Michiel Jacobi

DRIEBERGEN - Sinds de introductie van de DeHavilland Comet in 1949 is de straalmotor de manier van voortstuwing voor de grote passagiersvliegtuigen. In de loop van de tijd zijn de motoren verbeterd op het gebied van geluid, uitstoot en brandstofgebruik. Motorfabrikanten proberen de vliegtuigmotor steeds zuiniger te maken door nieuwe technieken toe te passen. Voor dit artikel wordt gekeken naar de nieuwste motoren van de fabrikanten: de GE9X voor de Boeing 777X, de PW GTF voor onder andere de Airbus A320neo, de Trent 7000 voor de A330neo en de LEAP voor de Airbus A320neo en de Boeing 737 MAX, respectievelijk gefabriceerd door General Electric, Pratt & Whitney, Rolls-Royce en CFM International.

Dit artikel verder lezen?
Bent u nog geen member van Luchtvaartnieuws.nl en Zakenreisnieuws.nl? Een membership is er al vanaf € 3,75 per maand. Klik dan op onderstaande 'Word nu member' button voor meer informatie.

Word nu member   Inloggen


Belangrijk nieuws: Nieuwe websites

U maakt waarschijnlijk veel gebruik van deze website; dat is geweldig!  De websites Luchtvaartnieuws en Zakenreisnieuws worden in de loop van 2024 vernieuwd. Wij zijn erop gebrand meer nieuws te bieden en daarnaast uw gebruikerservaring met deze nieuwe websites te maximaliseren!

Wij zijn een fundraising gestart en vragen u om een kleine gunst om ons te helpen de best denkbare websites te bouwen. Doneer bijvoorbeeld eenmalig €15 als begunstiger. En/of neem een voordelig abonnement.

 

Copyright Reismedia BV 2024 - Cookieinstellingen