Coronavirus: China Airlines versobert service, Cathay Pacific hard geraakt

China Airlines A350
28 januari 2020 - 15:26 | Door: 
Neal Luitwieler
| Foto: Airbus

TAIPEI - China Airlines serveert geen warme maaltijden meer op vluchten van thuisbasis Taipei naar het Chinese vasteland, Hongkong en Macau. Ook worden er geen dekens, kussentjes en kranten meer uitgedeeld. Zo hoopt de Taiwanese maatschappij de kans op besmetting met het coronavirus te verkleinen.

Daarnaast worden de vliegtuigen na terugkomst van de hierboven genoemde bestemmingen grondig gedesinfecteerd, inclusief klaptafeltjes, rugleuningen en bagagebakken. Passagiers krijgen nog wel koud, verpakt eten geserveerd en mogen een eigen thermoskan mee aan boord nemen.

De versobering van de service geldt niet voor andere China Airlines-lijndiensten, zoals die tussen Taipei en Amsterdam.

Maatregelen Hongkong
Dinsdag koos Hongkong ervoor om nog veel agressievere maatregelen te nemen tegen de verspreiding van het coronavirus. Zo heeft de stadstaat besloten om het aantal vluchten naar het vasteland van China te halveren en grensoverschrijdende ferry- en treindiensten te staken.

Cathay Pacific wordt hierdoor hard geraakt. Hongkong’s grootste luchtvaartmaatschappij moet vanaf donderdag dagelijks tientallen vluchten schrappen.

Dossier: 


Onbeperkte toegang

... tot Luchtvaartnieuws en Zakenreisnieuws, plus iedere maand GRATIS het populaire en exclusieve Luchtvaartnieuws Magazine met achtergronden bij het nieuws. Makkelijk toegankelijk tot het nieuws op iedere denkbare contentdrager en in print (in Nederland tegen toeslag).

 

Klik hier om te profiteren van een fikse korting tot 35 procent. Wel of geen abonnee en u waardeert onze journalistiek? Steun ons dan (eenmalig) als begunstiger!

 

Ryanair
14-05-2024, 19:07
Copyright Reismedia BV 2024 - Cookieinstellingen