FRANKFURT - Star Alliance komt met een digitale versie van de in 2017 gelanceerde Connection Service. Daarmee moet in een vroegtijdig stadium worden gesignaleerd of een passagier zijn overstap dreigt te missen, waardoor er snel op kan worden ingespeeld.
Via de Connection Service volgt een speciaal team van Star Alliance de reisschema’s van reizigers op vluchten van haar leden. Mocht een passagier zijn aansluitende vlucht dreigen te missen, dan komt een speciaal team in actie om voor een oplossing te zorgen voor zowel de passagier als zijn bagage.
De service is nu uitgebreid met een digitale versie. Daardoor kunnen reizigers in de app van hun luchtvaartmaatschappij de laatste informatie over hun aansluitende vlucht zien, inclusief de snelste looproute naar de gate. Ook krijgen ze als het nodig is een Express Connection Card, waarmee ze versneld door bepaalde checkpoints kunnen komen.
Singapore Airlines is de eerste die de digitale service aanbiedt, waarbij de focus ligt op Londen Heathrow. In een later stadium wil Star Alliance de service ook op andere drukke luchthavens aanbieden. De digitale versie is nu beschikbaar voor Android-gebruikers, de versie voor iOs volgt.