Finnair heeft de grote cabinevernieuwing van de widebodyvloot afgerond. In twee jaar tijd hebben de Finnen alle zeventien Airbus A350’s en acht A330’s, die ze ook vaak naar Schiphol inzetten, van een nieuwe Business Class, een Premium Economy-cabine en vernieuwde Economy-stoelen voorzien. Dat kostte de maatschappij 200 miljoen euro.
De Premium Economy- en Economy-stoelen lijken veel op die van andere maatschappijen, maar de Business Class is uniek. Het gaat om de nieuwe AirLounge-stoelen van Collins Aerospace, die geen verstelbare rugleuning hebben, maar waarbij reizigers toch zowel kunnen zitten als horizontaal kunnen liggen. Het gebrek aan bewegende onderdelen verlaagt het gewicht.
Nu de cabinevernieuwing van de widebodyvloot is afgerond, kunnen longhaul-passagiers volgens Finnair op een consistente reiservaring rekenen. De Finnen vliegen hun A350’s en A330’s voornamelijk naar Oost-Azië en Noord-Amerika: Japan en de VS zijn de belangrijkste bestemmingen.
Daarnaast zet de maatschappij de widebody's regelmatig in op Europese routes. Naar Schiphol wordt zelfs het merendeel van de vluchten ermee uitgevoerd: deze week negen keer de A350 en één keer de A330. Wie het nieuwe product wil ervaren, kan dus ook een ticket Amsterdam - Helsinki kopen.
De maatschappij gaat zich nu richten op de vernieuwing van de Embraer 190-cabines.
Business Class:
Premium Economy:
Economy: