SCHIPHOL - Luchthaven Schiphol ondervindt steeds meer concurrentie van twintig omliggende parkeerbedrijven. Dat zei Hildebrand van Kuyeren van de vergelijkingssite parkerenschiphol.com dinsdag (10 augustus). Vorig jaar liepen de parkeerinkomsten van Schiphol al terug tot 71 miljoen euro, een daling van 13,6 procent ten opzichte van 2008.
De concurrentie is dit jaar alleen maar toegenomen. “Er zijn dit jaar zes parkeerterreinen bijgekomen”, zei Van Kuyeren. “Deze bedrijven proberen zich ook te onderscheiden door bijvoorbeeld een gratis wasbeurt aan te bieden.”
Volgens Schiphol hangt de afname van de parkeerinkomsten samen met de daling van het aantal passagiers. “Daarnaast maken reizigers steeds vaker gebruik van het openbaar vervoer”, aldus een woordvoerster. De luchthaven geeft toe dat er sprake is concurrentie. “Wij vinden het goed dat die concurrentie er is. Dat houdt ons scherp.”
Schiphol probeert de concurrentie onder meer te bestrijden door een breed pakket aan parkeerproducten aan te bieden.
(c) ANP
De concurrentie is dit jaar alleen maar toegenomen. “Er zijn dit jaar zes parkeerterreinen bijgekomen”, zei Van Kuyeren. “Deze bedrijven proberen zich ook te onderscheiden door bijvoorbeeld een gratis wasbeurt aan te bieden.”
Volgens Schiphol hangt de afname van de parkeerinkomsten samen met de daling van het aantal passagiers. “Daarnaast maken reizigers steeds vaker gebruik van het openbaar vervoer”, aldus een woordvoerster. De luchthaven geeft toe dat er sprake is concurrentie. “Wij vinden het goed dat die concurrentie er is. Dat houdt ons scherp.”
Schiphol probeert de concurrentie onder meer te bestrijden door een breed pakket aan parkeerproducten aan te bieden.
(c) ANP