SCHIPHOL - Op 6 oktober wordt op de luchthaven Schiphol in Lounge I, onder de vlag van AKO, het grootste verkooppunt van tijdschriften en boeken in Nederland geopend. In deze winkel gaat de winkelketen een nieuw middel inzetten om de verkoop van gedrukte media te stimuleren: retail casting.
LCD-schermen op Schiphol vertonen vanaf die dag commercials en advertenties van leveranciers en uitgevers. De onderneming ziet hierin een unieke nieuwe mogelijkheid om de consument van gedrukte media actueel en snel te bereiken. Het AKO-netwerk wordt centraal van content voorzien door het bedrijf Retail Crossing.
AKO verwacht in 2005 met al haar activiteiten op Schiphol een marktaandeel te verkrijgen van vijf procent. Naast de locatie in Lounge I heeft de tijdschriftwinkelketen nog twaalf andere verkooppunten op Schiphol. In 2003 werd AKO uitgeroepen tot Schiphol Retailer of the Year.
LCD-schermen op Schiphol vertonen vanaf die dag commercials en advertenties van leveranciers en uitgevers. De onderneming ziet hierin een unieke nieuwe mogelijkheid om de consument van gedrukte media actueel en snel te bereiken. Het AKO-netwerk wordt centraal van content voorzien door het bedrijf Retail Crossing.
AKO verwacht in 2005 met al haar activiteiten op Schiphol een marktaandeel te verkrijgen van vijf procent. Naast de locatie in Lounge I heeft de tijdschriftwinkelketen nog twaalf andere verkooppunten op Schiphol. In 2003 werd AKO uitgeroepen tot Schiphol Retailer of the Year.