Volgens de resultaten van de 1ste Nationale Merkencompetitie, die gisterenavond werden bekendgemaakt, is Virgin Express het populairste luchtvaartmerk in België. Deze online-enquête werd enkele weken geleden op initiatief van het reclamebureau LDV Bates georganiseerd op de portaalsite van MSN.
In totaal namen 17.883 Belgen deel aan het onderzoek dat peilde naar merkbekendheid en de positieve of negatieve connotaties die merken bij de consument oproepen.
Virgin Express had met 20,9% van de uitgebrachte stemmen een voorsprong op SN Brussels Airlines dat tweede werd. Ryanair haalde als derde amper de helft van de stemmen van Virgin Express.
Vooral vrouwen hebben een vrij duidelijke voorkeur voor de Belgische lagetarievencarrier. Ook in de categorie van de personen die jonger dan 35 zijn, scoort Virgin Express boven het gemiddelde.
De minst populaire luchtvaartmerken zijn volgens de onderzoeksresultaten Swiss en Ryanair.
In totaal namen 17.883 Belgen deel aan het onderzoek dat peilde naar merkbekendheid en de positieve of negatieve connotaties die merken bij de consument oproepen.
Virgin Express had met 20,9% van de uitgebrachte stemmen een voorsprong op SN Brussels Airlines dat tweede werd. Ryanair haalde als derde amper de helft van de stemmen van Virgin Express.
Vooral vrouwen hebben een vrij duidelijke voorkeur voor de Belgische lagetarievencarrier. Ook in de categorie van de personen die jonger dan 35 zijn, scoort Virgin Express boven het gemiddelde.
De minst populaire luchtvaartmerken zijn volgens de onderzoeksresultaten Swiss en Ryanair.