FRANKFURT - Ondanks een driedaagse verkoopboycot van kleine reisbureaus zegt Lufthansa dat negentig procent van de Duitse markt akkoord is gegaan met afschaffing van de commissie. Dit meldt FVW Magazine. Er is niet bekend welke schade Lufthansa door de boycot van vorige week heeft opgelopen.
De vooral kleinere reisbureaus protesteerden tegen de afschaffing van de commissie door drie dagen lang geen Lufthansa-tickets te verkopen. Vorige week zei Lufthansa dat de boycot van de reisbureaus nauwelijks effect had op het aantal boekingen, maar officiele gegevens ontbreken.
Volgens de Duitse vereniging van reisagenten DRV werden de bureaus onder hevige druk gezet door Lufthansa om de nieuwe overeenkomst toch te ondertekenen. De maatschappij verbreekt nu de contracten met een onbekend aantal reisagenten die niet voor 14 februari akkoord gingen. Wel houdt Lufthansa de deur op een kier door de deadline naar 15 maart te verschuiven.
De afschaffing van de commissie gaat vanaf september dit jaar in. De reisbureaus rekenen vanaf dan een rechtstreekse toeslag door aan de consument.
De vooral kleinere reisbureaus protesteerden tegen de afschaffing van de commissie door drie dagen lang geen Lufthansa-tickets te verkopen. Vorige week zei Lufthansa dat de boycot van de reisbureaus nauwelijks effect had op het aantal boekingen, maar officiele gegevens ontbreken.
Volgens de Duitse vereniging van reisagenten DRV werden de bureaus onder hevige druk gezet door Lufthansa om de nieuwe overeenkomst toch te ondertekenen. De maatschappij verbreekt nu de contracten met een onbekend aantal reisagenten die niet voor 14 februari akkoord gingen. Wel houdt Lufthansa de deur op een kier door de deadline naar 15 maart te verschuiven.
De afschaffing van de commissie gaat vanaf september dit jaar in. De reisbureaus rekenen vanaf dan een rechtstreekse toeslag door aan de consument.