SCHIPHOL - De NV Luchthaven Schiphol wil een belang verwerven in de Brusselse luchthaven Zaventem. Dat meldt het NRC Handelsblad vrijdagmiddag (9 april). In een vraaggesprek met de krant zegt directeur Cerfontaine dat Schiphol snel geprivatiseerd moet worden zodat het kan investeren in z'n 'achtertuin', waarin Zaventem gelegen is.
Volgens Cerfontaine is Brussels Airport een belangrijke schakel op de as Parijs-Amsterdam die niet in handen moet vallen van concurrenten van de SkyTeam alliantie van onder Air France en KLM. Ook kan Brussel bijdragen aan de groei die de luchthaven niet op Schiphol zelf kan realiseren door ruimtegebrek en milieugrenzen, zo zei Cerfontaine tegen het NRC.
Verder zei Cerfontaine te verwachten dat met behulp van een tweede terminal op Schiphol en een nieuwe startbaan naast de Kaagbaan de luchthaven de beoogde groei naar 85 miljoen passagiers in vijftien tot twintig jaar kan realiseren. Volgens hem moet Schiphol moet zich op termijn ontwikkelen tot een belangrijke schakel binnen een bloeiende Randstad.
Volgens Cerfontaine is Brussels Airport een belangrijke schakel op de as Parijs-Amsterdam die niet in handen moet vallen van concurrenten van de SkyTeam alliantie van onder Air France en KLM. Ook kan Brussel bijdragen aan de groei die de luchthaven niet op Schiphol zelf kan realiseren door ruimtegebrek en milieugrenzen, zo zei Cerfontaine tegen het NRC.
Verder zei Cerfontaine te verwachten dat met behulp van een tweede terminal op Schiphol en een nieuwe startbaan naast de Kaagbaan de luchthaven de beoogde groei naar 85 miljoen passagiers in vijftien tot twintig jaar kan realiseren. Volgens hem moet Schiphol moet zich op termijn ontwikkelen tot een belangrijke schakel binnen een bloeiende Randstad.