DRIEBERGEN - Reisorganisatie Fly South wacht op toestemming van de Surinaamse autoriteiten voor het uitvoeren van vluchten tussen Düsseldorf en Paramaribo. Van Duitse kant is al een positief advies binnengekomen, zo meldt een woordvoerder van Fly South in een reactie aan Luchtvaartnieuws. De vluchten moeten in de periode 3 mei tot 26 oktober wekelijks plaatsvinden.
Fly South is naar eigen zeggen al per 3 december gestart met de ticketverkoop. Dit nadat LTU, de Duitse luchtvaartmaatschappij die de vluchten moet gaan uitvoeren, haar fiat gaf. "Ook de dienstregeling mochten wij van hen al publiceren, met het voorbehoud 'Subject to governmental approval'." Klanten lopen ondanks de onzekerheid over het doorgaan van de vluchten volgens Fly South geen enkel risico hen geld te verliezen.”
"Wij bieden onze passagiers een honderd procent geld terug garantie in het geval dat wij niet zouden mogen vliegen", zegt de manager. "De betaalde gelden worden ook op een treuhandkonto, een soort waarborgrekening in Duitsland gestort. Dat wil zeggen dat wij niet aan de gelden kunnen komen zolang wij niet in staat zijn te vliegen."
De woordvoerder van Fly South verwacht eind januari tot midden februari uitsluitsel van Surinaamse kant te ontvangen. "LTU heeft de aanvraag helaas pas midden december ingediend en het zal u niet onbekend zijn dat er tijdens de feestdagen ook in Suriname niet veel wordt gewerkt."
Op basis van de verkoopcijfers van de afgelopen drie weken gaat Fly South uit van een bezettingsgraad van tachtig procent De vluchten zullen worden uitgevoerd met een moderne Airbus A330-200, met 320 stoelen in twee klassen.
"Het feit dat wij met LTU onze operatie willen onderhouden geeft aan dat bepaalde garanties moesten worden geboden. LTU is heel voorzichtig als het gaat om nieuwe touroperators en zij gaan ook niet met 'jan en alleman' in zee", zegt hij. Aan de onderhandelingen is uiteraard een screening van ons bedrijf voorafgegaan en het heeft ongeveer drie maanden geduurd totdat LTU ervan overtuigd was dat wij een geschikte partner waren."
Fly South zegt zich er van bewust te zijn dat plannen van andere maatschappijen voor vluchten tussen Europa en Suriname niet van de grond zijn gekomen: "Er hebben veel charlatans op de route naar Suriname gestunt en het daardoor moeilijker hebben gemaakt voor serieuze gegadigden. Wij zien dit als uitdaging om alle passagiers het tegendeel te bewijzen."
Fly South is naar eigen zeggen al per 3 december gestart met de ticketverkoop. Dit nadat LTU, de Duitse luchtvaartmaatschappij die de vluchten moet gaan uitvoeren, haar fiat gaf. "Ook de dienstregeling mochten wij van hen al publiceren, met het voorbehoud 'Subject to governmental approval'." Klanten lopen ondanks de onzekerheid over het doorgaan van de vluchten volgens Fly South geen enkel risico hen geld te verliezen.”
"Wij bieden onze passagiers een honderd procent geld terug garantie in het geval dat wij niet zouden mogen vliegen", zegt de manager. "De betaalde gelden worden ook op een treuhandkonto, een soort waarborgrekening in Duitsland gestort. Dat wil zeggen dat wij niet aan de gelden kunnen komen zolang wij niet in staat zijn te vliegen."
De woordvoerder van Fly South verwacht eind januari tot midden februari uitsluitsel van Surinaamse kant te ontvangen. "LTU heeft de aanvraag helaas pas midden december ingediend en het zal u niet onbekend zijn dat er tijdens de feestdagen ook in Suriname niet veel wordt gewerkt."
Op basis van de verkoopcijfers van de afgelopen drie weken gaat Fly South uit van een bezettingsgraad van tachtig procent De vluchten zullen worden uitgevoerd met een moderne Airbus A330-200, met 320 stoelen in twee klassen.
"Het feit dat wij met LTU onze operatie willen onderhouden geeft aan dat bepaalde garanties moesten worden geboden. LTU is heel voorzichtig als het gaat om nieuwe touroperators en zij gaan ook niet met 'jan en alleman' in zee", zegt hij. Aan de onderhandelingen is uiteraard een screening van ons bedrijf voorafgegaan en het heeft ongeveer drie maanden geduurd totdat LTU ervan overtuigd was dat wij een geschikte partner waren."
Fly South zegt zich er van bewust te zijn dat plannen van andere maatschappijen voor vluchten tussen Europa en Suriname niet van de grond zijn gekomen: "Er hebben veel charlatans op de route naar Suriname gestunt en het daardoor moeilijker hebben gemaakt voor serieuze gegadigden. Wij zien dit als uitdaging om alle passagiers het tegendeel te bewijzen."